ابزارهای سئو برای ویدیوها
بهترین ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی و سئو یوتیوب در سال 2024
موتورهای جستجو مانند گوگل (Google) به سایتهایی که ترافیک بالا و بازدیدکنندگان فعال دارند، امتیاز بیشتری میدهند. اساساً شبکههای اجتماعی و سئو ارتباط تنگاتنگی با هم دارند که افزایش ترافیک ارگانیک کمک زیادی به آن میکند. استفاده از کلمات کلیدی مناسب و تولید محتوای باکیفیت، نه تنها به جذب مخاطبان کمک میکند بلکه باعث میشود آنها مدت زمان بیشتری را صرف تماشای ویدیوهای شما کنند. افزایش زمان مشاهده یکی از معیارهای کلیدی در الگوریتمهای یوتیوب برای بهبود رتبه است. هوش مصنوعی به فناوری اطلاق میشود که قادر است وظایفی مانند تحلیل دادهها، یادگیری از الگوها، و ارائه پیشنهادات هوشمند را انجام دهد.
ما استراتژیهایی برای افزایش تعامل مخاطبان با ویدیوهای شما طراحی میکنیم، از لایک و کامنت گرفته تا اشتراکگذاری بیشتر، تا ویدیوهای شما در پیشنهادات یوتیوب بهتر نمایش داده شوند. ما به شما کمک میکنیم تا عناوین و توضیحات ویدیوهای خود را به گونهای بنویسید که نه تنها مخاطبان جذب شوند، بلکه الگوریتمهای یوتیوب هم آنها را به راحتی شناسایی کنند. VidIQ هم یک افزونه مرورگر است که آمار دقیقی از عملکرد کانال یوتیوب شما نشان میدهد. حتی از طریق این ابزار میتوانید کانال رقبایتان را هم بررسی و با کانال خودتان مقایسه کنید. حتی قابلیتی دارد که با آن میتوانید ویدیویتان را بعد از انتشار در پلتفرمهای دیگر به اشتراک بگذارید. اگر ویدیوی شما برای کاربر جذاب نباشد، هر چقدر هم که برای سئو بهینه شده باشد، رتبه بندی نمی شود.
حتی امکان جستجوی هشتگهای ترند شده هم وجود داره که میتونه برای تولید محتواهای جدید الهامبخش باشه. با الگو گرفتن از این موارد و رعایت استراتژیهای ذکر شده، میتوانید بازاریابی کسبوکارتان را بهینهسازی کنید و موجب افزایش نرخ کلیک تبلیغاتتان شوید. آیا میدانید که چگونه میتوان میزان موفقیت کمپینهای تبلیغاتی را اندازهگیری کرد؟ نرخ کلیک یا Click-Through Rate معیاری برای محاسبۀ مقدار موفقیتآمیز بودنِ مارکتینگ برای کسبوکارتان است. از مشتریان راضی بخواهید که نظرات خود را در شبکههای اجتماعی یا پلتفرمهای مربوطه منتشر کنند. این نظرات نه تنها اعتبار شما را افزایش میدهند بلکه باعث جلب اعتماد کاربران و تقویت سوشال سیگنالها میشوند.
بعد از آپلود ویدیو، میتونی اون رو زیر “Advanced settings” دستهبندی کنی. از تگ نامربوط فقط به این خاطر که فکر میکنی بازدید بیشتری میگیری استفاده نکن – در واقع، گوگل ممکنه به خاطر این کار جریمهات کنه. برای اضافه کردن زمینه بیشتر به توضیحات، میتونی متن فراخوان به اقدام (CTA) رو اضافه کنی که از بینندهها میخواد مشترک بشن، یک کتاب الکترونیکی رایگان دانلود کنن یا محصولی رو بخرن. یک افزونه کروم (chrome extension) برای یوتیوب به نام Tube Buddy وجود دارد که میتواند در این مورد برای شما مفید باشد.
ویدیو یک رسانه قدرتمند است و ماهانه دو تا سه برابر بازدیدکننده بیشتر از وبسایتها جذب میکند. این شامل تگهایی میشه که یک ویدیو براشون بهینه شده، میانگین زمان تماشا و حتی اینکه اون ویدیو چقدر سریع ممکنه ترافیک جذب کنه. میتونی دادههای مخصوص ویدیو رو بررسی کنی و ببینی چرا این جهش اتفاق افتاده. در یک ویدیو، ممکنه یک CTA شفاهی داشته باشی که از بینندهها میخواد لایک کنن، مشترک بشن یا به اشتراک بذارن. برای ویدیوی دیگه، از مخاطبت بخواه ویدیوت رو بوکمارک کنه یا روی لینکهای به اشتراک گذاشته شده در توضیحات کلیک کنه.
یکی از مهمترین فاکتورهای رتبهبندی سئو یوتیوب، نوشتن توضیحات (description) قوی و سئو شده است. حتی اگر شما توضیحات ویدیو را بهروزرسانی کنید، یوتیوب دوباره از اول آن را ارزیابی میکند؛ پس بهتر است تا حد امکان آن را سئو شده بنویسید. اما اگر فکر میکنید نمیتوانید با یک کلمه کلیدی پرتکرار و پررقیب شانسی در دیده شدن داده باشید، کلمات کلیدی دیگری انتخاب کنید که رقابت کمتری دارند اما باعث دیده شدن شما میشوند. بارها و بارها وبسایت هایی را مشاهده کرده ایم که ویدیو در آن مخفی شده یا در زیر پوشه قرار دارد، بنابراین کاربران مجبورند اسکرول و اسکرول و اسکرول کنند تا در نهایت به ویدیو برسند. این کار به طور طبیعی باعث می شود که کاربران یا ویدئوهای تان را پلی نکنند یا میزان پلی کردن ویدئوهای تان کاهش می یابد. بعید است که خزنده های موتور جستجو برای ایندکس کردن یک ویدئوی مخفی از هدف اصلی خود گمراه شوند.
چراکه این سیگنالها بیانگر میزان اعتبار و تعامل یک برند یا وبسایت در فضای دیجیتال هستند. به عبارت دیگر، سوشال سیگنال پلی است میان تعامل کاربران و تقویت سئو که در تحلیل استراتژیهای بازاریابی دیجیتال اهمیت زیادی دارد. سئوی ویدئو مجموعهای از فعالیتهاست که کمک میکند میزان ترافیک سایت از محتواهای ویدئویی در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو افزایش پیدا کند. در حالی که سئوی یوتیوب به این معناست که ویدئوهای شما در بیشتر جستجوها و ویدئوهای مرتبط پلتفرم یوتیوب به کاربران نمایش داده شود. با اینکه یوتیوب به موتور جستجوی محتوای ویدئویی شناخته شده است، اما همچنان یک پلتفرم است که روند بهینهسازی محتواها در آن با گوگل متفاوت است. محتوای ویدیویی به دلیل جذابیت بصری و توانایی انتقال اطلاعات به شکلی سریع و تاثیرگذار، معمولاً تعامل بیشتری را از کاربران جلب میکند.
هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینکهایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده میشوند، نگاه نمیکنند. این ابزارها کمک میکنند تا بهطور دقیق وضعیت سوشال سیگنالها را پیگیری کرده و استراتژیهای خود را بر اساس دادههای دقیقتر تنظیم کنید. برای ساخت محتوای ویروسی، باید بهدقت بازار هدف خود را شناسایی کنید و محتوایی خلق کنید که نه تنها جالب بلکه جذاب و قابلانتشار باشد. در فیچر لحظه کلیدی، میتوان لحظات ویژه ویدیو را بدون هیچ تلاشی به کاربران نشان داد. این موقعیتهای خاص ویدیو را میتوان به وسیله استراکچر یا توضیحات یوتیوب اولویتبندی کرد. برای این کار کافی است به گوگل دسترسی Fetch داده و حداکثر زمان پیشنمایشهای ویدیویی را با استفاده از متا تگ روباتهای max-video-preview تعیین کنید.
از پرطرفدارترین ابزارهای فعلی میتوان به TubeBuddy، ابزار آنالیتیکس داخلی یوتیوب، Google Keyword Planner ،Keywordtool.io و VidIQ اشاره کرد. Camtasia یک ابزار سئو یوتیوب عالی برای افرادی است که میخواهند وبینار و ویدیوهای آموزشی بسازند، زیرا قابلیتهای متعددی برای ضبط صفحه از جمله نمایش حرکات ماوس و دکمههای کیبورد در اختیارتان میگذارد. بعد میتوانید ویدیوهای خود را با انواع افکتها، انیمیشنها، یادداشتها، موسیقیها و همینطور صدای راوی ویرایش کنید. Rival IQ کانالها را آنالیز میکند و اطلاعاتی در اختیارتان میگذارد که میتوانید از آنها برای اتخاذ تصمیمات بهتر و دستیابی به نتایج موثرتر استفاده کنید. این ابزار نشان میدهد رقبا هر چند وقت یکبار پست میگذارند، چه میزان نرخ تعامل دارند و چقدر لایک، دیسکلایک، سابسکرایبر، ویو یا کامنت به دست میآورند. تحقیق روی عملکرد رقبا یکی از بهترین رویکردهایی است که میشود برای بهبود کانال و تولید محتوا در یوتیوب به کار بست.
این شخصیسازی میتواند باعث افزایش تعامل و نرخ تبدیل (Conversion Rate) شود.3. استفاده از دادههای واقعیهوش مصنوعی میتواند از دادههای واقعی برای تحلیل و پیشبینی طراحیهای مؤثر استفاده کند. این به شما این امکان را میدهد که بنرهایی بسازید که بیشترین تأثیر را بر مخاطبان بگذارد.4. بهینهسازی برای تمامی دستگاههاهوش مصنوعی میتواند بنرها را برای نمایش در تمامی دستگاهها بهینهسازی کند. این یعنی بنر شما در گوشیهای هوشمند، تبلتها و دسکتاپها به بهترین نحو نمایش داده خواهد شد.نتیجهگیریهوش مصنوعی تغییرات بزرگی در دنیای طراحی بنرهای فروشگاهی ایجاد کرده است. با استفاده از این فناوری، کسبوکارها میتوانند بنرهایی جذاب، شخصیسازیشده، و بهینهشده برای سئو بسازند که تأثیر زیادی بر افزایش فروش و تعاملات آنلاین دارند.
طبق تحقیقات انجام شده اگر ویدئو پنهان شده یا زیر پوشه قرار گرفته باشد، احتمال رتبه بندی سریع آن کاهش می یابد. بهترین راه برای افزایش ضریب خزندگی ویدئوی شما این است که آن را در مرکز صفحه قرار دهید. وقتی سایت شما بر پایه جاوا اسکریپت بنا شده باشد، ویدیوی شما زیر کوهی انبوه از جاوا اسکریپت دفن می شود. در نتیجه ربات های گوگل هنگام پیدا کردن ویدیوی شما در وبسایت با مشکل مواجه می شوند و ممکن است اصلاً نتوانند ویدئوی شما را ببیند و محتوای آن را تشخیص دهند. تجربه نشان داده که تنها سرویس اشتراک گذاری ویدئو که حتماً باید بر روی آن سرمایه گذاری (انرژی و زمان) کنید، یوتیوب است. ویدئوهای خود را در یوتیوب آپلود کنید و به سایت تان لینک دهید با این کار هم به برندسازی و قدرت گرفتن سایت خود کمک می کنید و هم در آینده نه چندان دور، درآمد دلاری خواهید داشت.
همچنین، توضیحات ویدیو نیز باید شامل کلمات کلیدی و اطلاعات مفیدی درباره محتوا باشد. با ارائه توضیحات دقیق و کامل، موتورهای جستجو قادر خواهند بود محتوای ویدیو را بهتر درک کنند و به کاربران نمایش دهند. سوشال سیگنال به طور خلاصه به تعاملات و فعالیتهای کاربران در شبکههای اجتماعی گفته میشود که میتواند تأثیر زیادی بر رتبهبندی سایتها در موتورهای جستجو داشته باشد. در نتیجه، تقویت حضور در شبکههای اجتماعی و ایجاد تعامل بیشتر میتواند موجب بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجو شود. آموزش سئو یوتیوب شامل روشها و نکاتی میشود که با رعایت آنها میتوانید به بهبود رتبه ویدیوهای خود کمک کنید. در دنیای امروز، یوتیوب به عنوان یکی از پلتفرمهای محبوب برای به اشتراک گذاری ویدیوها و جذب توجه کاربران در سراسر جهان شناخته میشود.
در این شرایط مثلاً تعریف میکنید که ویژگی contentUrl برای مشتریان قابل اعتمادی مثل Googlebot ارائه شود و سایر مشتریانی که به صفحه دسترسی دارند، آن قسمت را نبینند. فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از دادهها برای بهبود استراتژیهای سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. توصیه میشود کدهای اسکیمای ویدئو را به روش JSON به صفحات اضافه کنید تا ویدئوها با اولین خزش رباتها و با سرعت بیشتری ایندکس شوند. متمرکز نگه داشتن صفحه روی یک ویدیو ما را مجبور به اضافه کردن روش هفتم میکند. رشد، مدیریت منابع، کیفیت بی رقیب و …… .اگر به این مهم می اندیشید آژانس رایمون انتخاب مناسب شماست. با انجام این مراحل، میتوانیم اطمینان حاصل کنیم که ویدیوهای ما بیشتر توسط بینندگان بالقوه پیدا میشوند و احتمال اینکه آنها به مشتری یا مشتری تبدیل شوند، بیشتر خواهد بود.
در صورتی که شناسایایی صحیح و هدفگیری دقیقی در هنگام تقسیمبندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینکتان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغاتتان خواهید شد. برای بهینهسازی عنوان تبلیغات و بهبود CTR، از کلیدواژههای ترند و مرتبط با موضوع، صنف، ویژگیهای محصولات، مزایای خدمات و… استفاده کنید. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان مینویسد و حرف میزند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیقتر تحلیل کنید. اما سئو کلاه سیاه، میکوشد با شناسایی نقطه ضعفها و محدودیتهای الگوریتمهای سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد.
بررسیهای رایگان بازاریابی Exposure Ninja به صاحبان وبسایت کمک میکند که مشکلات پنهان وبسایت خود را درک کنند. هر بررسی وبسایت منحصربهفرد است و توسط یک متخصص واقعی بازاریابی تهیه میشود. اسکریمینگ فراگ به شما امکان میدهد که آمار کلیدی SEO برای هر صفحه در وبسایت خود را مشاهده کنید. آنها حساب توییتر خود را با اخبار سئو و بهروزرسانیهای نرمافزارشان بهروز میکنند. برایان دین دیگر مثل گذشته در یوتیوب ویدیو آپلود نمیکند، اما در کانال او ویدیوهای بسیاری از اطلاعات مفید در مورد SEO وجود دارد. Search Engine Journal یک جایگزین کاربر محور برای Search Engine Roundtable است و گزارشهای جامعی درباره جدیدترین بهروزرسانیهای گوگل و روندهای بازاریابی ارائه میدهد.
استفاده از زیرنویس های ویدئویی نه تنها باعث دسترسی بیشتر ویدئوهای شما به مخاطبان بیشتر می شوند، بلکه از آنجا که متن اضافی در صفحه وجود دارد، ویدئوهای شما توسط ربات های جستجو قابل درک تر می شوند. با اینکه آپلود ویدئو در هاست خودتان، سئو صفحه را بهبود می بخشد اما باید بدانید که وجود ویدئوهای بلند باکیفیت های مختلف می توانند فضای سایت شما پر کرده و باعث افت سرعت سایت تان شوند. سعی کنید از سیستم های هاستینگ اشتراکی رایگان ویدئو مثل آپارات، تماشا، نماشا و… استفاده کنید. اگر هم نمی خواهید از این سیستم های رایگان استفاده کنید از سیستم های اختصاصی و پولی مثل ابرآروان و… که هاستینگ های ویدئویی جداگانه در اختیار شما قرار می دهند، استفاده نمایید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بعد از توضیح مختصری درباره معنا و مفهوم سئو محتوای ویدئویی، با ۱۵ راهکار برای بهینه سازی ویدیو در سایت به زبانی ساده آشنا شوید. هر دستهبندی یک صفحهی جدید برای شما ایجاد میکند که به شما فرصت میدهد عبارت دیگری را نیز هدفگذاری کنید.
همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع). کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما میشود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفتهاید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینهی کمتری خواهد داشت. بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایهایترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده و اولیهی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود. سئو یکی از زیرمجموعههای دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. اگر نگران دسترسی هکرها یا هرزنامهها هستید، میتوانید قبل از نمایش نسخه پایدار URLها، Googlebot را تایید کنید.
تخصص Rank Tracker در یافتن کلمات کلیدی خاصی است که باعث میشوند ویدیوهای شما از صفحه نخست نتایج جستجو در گوگل سر در بیاورند. هنگام ایجاد یک ویدیو، ضروری است که کلمات کلیدی مرتبط را در سراسر محتوا برای بهبود سئوی ویدیو و دیده شدن آن در نتایج موتورهای جستجو قرار دهیم. این کار را می توان با داشتن کلمات کلیدی در عنوان، توضیحات و برچسب های ویدیو انجام داد. در نتیجه، تضمین میکند که ویدیوهای ما توسط کسانی که آنها را جستجو میکنند بیشتر پیدا میشوند. یکی از بزرگترین مزایای سئو یوتیوب این است که باعث جذب ترافیک هدفمند میشود.
ابزار Keyword Explorer در TubeBuddy به شما اطلاعاتی در مورد حجم جستجو، قدرت بهینهسازی و میزان رقابت کلمات کلیدی میده که میتونید بر اساس این اطلاعات، بهترین کلمات رو انتخاب کنید. سوشال سیگنالها (مانند لایکها، اشتراکگذاریها و کامنتها) معمولاً تأثیر غیرمستقیم بر سئو دارند. گوگل بهطور مستقیم از آنها به عنوان عامل رتبهبندی استفاده نمیکند، اما میتوانند به افزایش ترافیک سایت و تعاملات بیشتر کمک کنند. گوگل آنالیتیکس به شما کمک میکند تا ترافیک ناشی از شبکههای اجتماعی را پیگیری کنید. با استفاده از گزارشهای ارجاعی و ابزارهای تخصیص کانال، میتوانید مشاهده کنید که کدام شبکههای اجتماعی بیشتر به سایت شما ترافیک ارسال میکنند.
تبلیغات به شما امکان میدهد که محتوای خود را به سرعت به کاربران بیشتری نشان دهید. سوشال سیگنالها، از جمله اشتراکگذاریها، لایکها و کامنتها، به پلتفرمهای اجتماعی این سیگنال را میدهند که محتوای شما ارزشمند است و باید بیشتر دیده شود. به همین دلیل، این سیگنالها باعث میشوند که محتوای شما به مخاطبان بیشتری برسد، که میتواند ترافیک بیشتری را به سایت شما جذب کند. در این مقاله راهکارهای سئوی ویدئو برای موتور جستجوی گوگل و یوتیوب را نام بردیم و به چند مورد از سوالات مهم درباره زمان ایندکس ویدئوها صحبت کردیم. در آخر، علاوه بر رعایت این نکات، از تحلیل و آنالیز ورودیهای سایت از طریق ویدئوها غافل نشوید و از روشهای گفتهشده برای افزایش بازدید ویدئوها در یوتیوب و گوگل استفاده کنید. اینکه تمام ویدئوها را در یک دستهبندی موضوعی (پلیلیست) مشخص قرار دهید، کمک میکند تا کاربران سریعتر مطالب موردنظرشان را پیدا کنند و به مجموعهای از ویدئوهای مرتبط دسترسی داشته باشند.
وقتی محتوایی در شبکههای اجتماعی تعامل بالایی (مانند لایک، کامنت و اشتراکگذاری) دریافت میکند، دیدهشدن آن افزایش مییابد و احتمال کسب بکلینکهای طبیعی از وبسایتها و وبلاگها بیشتر میشود. همچنین این سیگنالها میتوانند ترافیک ارگانیک سایت را افزایش داده و برندینگ را تقویت کنند که در نتیجه، اعتبار دامنه در نظر موتورهای جستجو بالاتر میرود. هرچند سوشال سیگنالها بهطور مستقیم در رتبهبندی گوگل دخیل نیستند، اما به بهبود عوامل غیرمستقیمی که بر سئو تأثیر دارند کمک میکنند. سوشال سیگنالها به موتورهای جستجو این سیگنال را میدهند که محتوای شما از سوی کاربران بهعنوان محتوای ارزشمند شناخته شده است. اگر محتوای شما در شبکههای اجتماعی تعامل بالایی داشته باشد، موتورهای جستجو ممکن است این محتوا را بهعنوان محتوای باکیفیت شناسایی کرده و آن را در نتایج جستجو ارتقا دهند. به طور کلی، سوشال سیگنالها میتوانند از جنبههای مختلف بر سئو تأثیر بگذارند.
پیشنهاد تگهای مختلف و اطلاع از بهترین زمان انتشار، تنها بخشی از امکانت این ابزار به شمار میآید. بالا بردن ویو و کسب درآمد از یوتیوب نیازمند استراتژیها و تکنیکهایی فراتر از انتشار مداوم ویدیو است و زمانی که تمرکز خود را به جای کمیت بر کیفیت میگذارید، نتایج بسیار بهتری به دست میآورید. اگر از هرکسی که تاکنون سعی داشته کانال یوتیوب خود را گسترش دهد بپرسید، به شما خواهد گفت که چنین کاری به هیچ وجه آسان نیست. در واقع باید به جنبههای گوناگونی مانند روشهای مانیتایز کانال، سئو یوتیوب و ادیت ویدیو توجه نشان دهید که انرژی و زمان زیادی میطلبند. اما خبر خوب اینکه لازم نیست در این مسیر تنها باشید و در ادامه با ۲۱ ابزار سئو یوتیوب آشنا میشویم که تمام این فرایندها را برایتان آسانتر خواهند کرد. افزایش نرخ کلیک تبلیغات با استفاده از یک استراتژی بهبود CTR برای موفقیت در این زمینه کافی نیست!
برچسبهای زمانی (Timestamps) بخشهای مختلف ویدیوهات رو علامتگذاری میکنن. اونها به مخاطبت کمک میکنن محتوایی که دنبالش هستن رو توی هر ویدیو پیدا کنن. برای پیدا کردن زمان تماشای مناسب برای مخاطبت، سعی کن ویدیوهایی با طولهای مختلف بسازی. بعد، یک تحلیل سریع از زمان تماشا، میانگین مدت بازدید و نگهداشت مخاطب برای هر ویدیو انجام بده و استراتژیت رو تنظیم کن. اگرچه طول ممکنه از یک حوزه به حوزه دیگه متفاوت باشه، طول بهینه ویدیو حدود 11 دقیقه است.
برای قرارگیری در صفحه اول نتایج جستجو و در جایگاههای برتر، بسنده کردن به بهینهسازی ویدیو کافی نیست. اگر ویدیوی شما رتبهبندی ندارد، شاید به این دلیل است که صفحهای که ویدیو در آن قرار دارد، نامناسب است. خوب، نوبت به عنوان و توضیحات ویدیو و تاثیر آن روی بهبود سئوی ویدئو میرسد. مانند آنچه در سئوی محتوای متنی انجام میدادیم و در قسمت مربوط به پست وبلاگ برای هر مقاله یا نوشته عنوان و توضیحات متا انتخاب میکردیم برای ویدیوها نیز این کار را باید انجام دهیم. پس نتیجه میگیریم که یک تصویر کوچک جذاب مناسب برای ویدیو روی سئوی محتوای ویدیویی تاثیر زیادی دارد. این روزها تقریبا غیرممکن است که در طول روز حداقل یک محتوای ویدیویی نبینیم.
بنرهای جذاب و متحرک میتوانند فروشگاههای آنلاین را از رقبا متمایز کنند و تجربه خرید را برای مشتریان بهبود بخشند. توجه به نظرات، انتقادات، پیشنهادات و امتیازهایی که مخاطبان شما به محصولات و خدماتتان دادهاند، راهی برای افزایش CTR بهطور غیرمستقیم است. بهرهگیری از نظرات مثبت و محتوای تولیدی توسط کاربران راضی شما، برای ایجاد محتوای تبلیغاتی، مستقیماً منجر به افزایش نرخ کلیک خواهد شد. Sprout Social مشابه Hootsuite است و به شما کمک میکند تا تعاملات کاربران در شبکههای اجتماعی مختلف را بررسی کرده و معیارهایی مانند لایکها، کامنتها و اشتراکگذاریها را ردیابی کنید. تبلیغات پولی در شبکههای اجتماعی میتواند باعث افزایش دید و جذب مخاطب هدفمند شود.
موقعی که تصمیم میگیرید در فضای یوتیوب فعالیت کنید، بهتر است سعی کنید روی ایجاد بهترین محتوای ممکن تمرکز کنید. با این کار میتوانید روی افزایش آگاهی از برند و افزایش فالوئر از طریق یوتیوب حساب کنید. به این فکر کنید که ویدیوی شما قرار است بین ویدیوهای بیش از دو میلیارد کاربر دیده شود؛ پس طبیعی است که این کار کمی سخت باشد. تصویری برای ویدیویتان در نظر بگیرید که توجه کاربران را جلب کند و در بین خیل عظیمی از ویدیوها متمایز باشد. سفارشی کردن تصاویر شاخص بهترین راه برای دیده شدن است؛ چون به کاربران کمک میکند تا بفهمند ویدیوی شما در مورد چیست و چه کمکی به آنها میکند.
استفاده از سابتایتلها و ترنسکریپتها برای ویدیوها نه تنها به بهبود دسترسی و درک محتوا کمک میکند، بلکه تأثیر زیادی بر سئو دارد. سابتایتلها به کاربران این امکان را میدهند که ویدیو را در شرایط مختلف، مانند مشاهده در مکانهای عمومی یا محیطهای پرسر و صدا، مشاهده کنند. علاوه بر این، ترنسکریپتها به موتورهای جستجو کمک میکنند تا محتوای ویدیو را بهتر تحلیل و ایندکس کنند، که باعث میشود ویدیو در نتایج جستجوی مرتبط قرار گیرد. اضافه کردن زیرنویسها همچنین به کاربران با نیازهای خاص، مانند افرادی که مشکل شنوایی دارند، کمک میکند تا تجربه بهتری از ویدیو داشته باشند. برای بهینهسازی ویدیوها، بهتر است سابتایتلها را با دقت و با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محتوا ایجاد کنید.
مطالعهای که توسط AdAge در سال ۲۰۱۵ انجام شد، نشان داد که بازاریابان فقط ۱۰ ثانیه فرصت دارند تا مخاطبان خود را پیش از آن که آنها را از دست دهند، جذب و درگیرشان کنند. این مطالعه همچنین نشان داد که اگر مخاطبان شما در ۳۰ ثانیه اول ویدیو به طور کامل درگیر نشوند، به احتمال ۳۳ درصد آنها را از دست خواهید داد. و البته حواسستان باشد که این تحقیق به سال ۲۰۱۵ بر میگردد و اکنون این موضوع قطعا دشوارتر است. شما باید علاوه بر بهینهسازی عنوان ویدیوی خود، توضیحات ویدیو را نیز بهینه کنید. ساخت ویدیوهای فوقالعاده و باکیفیت و علامتگذاری درست آنها با موارد فنی مانند توضیحات ویدیو، لیستهای پخش و ابرداده (metadata). بازاریابی محتوایی شامل تولید و توزیع محتوای با کیفیت و ارزشمند است که به جذ ...
این ابزارها به شما میگوید که آیا صفحه موردنظر برای نتایج ویدئویی واجد شرایط است یا نه. همچنین متادیتاهایی را که به گوگل کمک کرده است تا گوگل ویدئوهای شما را تجزیه کند، نشان میدهد. بارها و بارها به وبسایتهایی برخورد کردم که ویدیو را مخفی کردهاند یا در بخش پایانی صفحه میگذارند. کاربر کجا حوصله دارد این همه اسکرول کند که شاید به محتوای ویدیویی شما برخورد کند. استفاده از تصاویر بندانگشتی میتواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بالا بردن نرخ کلیک و دیگر معیارهای SEO محتوای ویدیویی داشته باشد.
هشتگها درست بالای عنوان ویدیوت برای کلیک آسون و قابلیت کشف بهتر نمایش داده میشن. زیرنویسها و زیرنویس ناشنوایان نه تنها به سئوی یوتیوب کمک میکنن بلکه تعامل ویدیوت رو هم افزایش میدن. اول اینکه بیننده رو تشویق میکنه روی ویدیو کلیک کنه، و دوم اینکه به الگوریتم کمک میکنه محتوای شما رو از طریق ترکیبی از کلمات کلیدی شناسایی کنه. مثلاً این ویدیو عنوانش “جایگاهسازی برند” هست، که همون کلمه کلیدی هدف ویدیو هم هست. علاوه بر این، رتبهبندی ویدیوها در یوتیوب یک عنصر کلیدی در استراتژی بازاریابی درونگرای شماست، حتی اگه اینطور به نظر نرسه.
حال اگر بیشتر بر روی کسب ترافیک در سایت متمرکز هستید تا سرنخها را به سمت تبدیل سوق دهید، باید به دنبال پلتفرمهایی باشید که شما را به این هدف نزدیکتر میکنند. بعنوان مثال پلتفرم خارجی Wistia به طور خودکار متادیتاهای سئو (JSON-LD که سبکترین و سریعترین است) را وارد میکند که این مسئله احتمال ایندکس شدن و سئو ویدیو برای موتورهای جستجو را افزایش میدهد. و در آخر، همانطور که در هر نوع تولید محتوا این کار را میکنید، تحقیق کردن را فراموش نکنید. هرچه محتوای مفیدتری به کاربران ارائه کنید، ویدیوتان بازدید بیشتری خواهد داشت و در نتایج جستجو نمایش داده میشود. در تمام رسانههای اجتماعی فضای مجازی، هشتگ به کاربران کمک میکند تا محتوای دلخواهشان را سریعتر پیدا کنند.
در ادامه، برخی از مهمترین استراتژیهای افزایش CTR را برایتان شرح میدهیم. همچنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آنها را میتوانید در فروشگاه متمم ببینید. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که میتوانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. همچنین در صفحههای دوره MBA و توسعه فردی میتوانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه» دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص میکند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری میتوانید نقشه راههای مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید.
زیرنویسها نه تنها تجربه کاربری را بهبود میدهند بلکه سئوی شما را نیز تقویت میکنند. همچنین، یوتیوب از محتویات زیرنویسها برای درک بهتر موضوع ویدیو استفاده میکند. انتخاب تگهای مناسب به یوتیوب کمک میکند تا موضوع ویدیوی شما را بهتر درک کرده و آن را به کاربران مناسب نشان دهد. با توجه به اینکه یوتیوب دومین موتور جستوجوی بزرگ دنیاست، استفاده از آموزش سئو یوتیوب به بهبود رتبهبندی ویدیوها و کانالها کمک شایانی میکند. یک توضیحات طبیعی با یک یا دو بار استفاده از کلمه کلیدی هدف بنویس، و همینطور تنوعی از این کلمه کلیدی. آنالیتیکس یوتیوب همچنین میتونه کمک کنه کلمات کلیدی که محبوبیتشون داره افزایش پیدا میکنه رو پیشبینی کنی.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/