تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تبدیل مشتریان2020-03-13
تبلیغات در اینستاگرام؛ کلید موفقیت برند شما در دنیای دیجیتال
بازاریابی چندکاناله به برندها اجازه میدهد تا مشتریان را در نقاط تماس متنوعی مانند ایمیل، پیامک، تبلیغات آنلاین و شبکههای اجتماعی هدف قرار دهند. آژانس تبلیغات نکسوس با تیمی متخصص و رویکردی دادهمحور, این اصول را به کار میگیرد تا تبلیغاتی متمایز و نتیجهگرا برای کسبوکارها طراحی و اجرا کند. در دنیای پر رقابت امروز, داشتن استراتژی تبلیغاتی حرفهای, کلید رشد پایدار در اینستاگرام است. به همین دلیل، محتوای تبلیغاتی شما باید بهطور خاص به نیازها و علایق هدفگروهتان پاسخ دهد. به جای تولید محتوای عمومی، تمرکز خود را روی محتوای خاص و جذاب قرار دهید که مخاطبان را به تعامل و فالو کردن ترغیب کند. برندها برای باقی ماندن در رقابت و موفقیت در این پلتفرم باید خود را با تغییرات جدید وفق دهند و استراتژیهای خود را بر اساس روندهای نوین تنظیم کنند.
استوری موشن یا طراحی استوری های عادی معمولاً تا 15 ثانیه زمان دارند و به دلیل قالب عمودی خود، به خوبی با صفحه گوشی کاربران همخوانی دارند. استوریها قابلیت اضافه کردن لینک، نظرسنجی و دکمههای CTA را دارند، که کاربران را به صفحه خرید یا وب سایت برند هدایت کند. این نوع تبلیغات برای ایجاد آگاهی سریع از برند و محصولات، معرفی پیشنهادهای ویژه، و تعامل مستقیم با کاربران مناسب است.
از سوی دیگر، با ترکیب تبلیغات بصری و داستانسرایی خلاقانه، برندها تجربهای دلنشین برای کاربران خلق می کنند و حس اعتماد و تعامل بیشتری با مخاطبان ایجاد کنند. در این مقاله به بررسی دقیق روش های مختلف تبلیغات اینستاگرامی و اهمیت آن در رشد کسبوکارها پرداخته اند. راهکارهایی برای استفاده هوشمندانه از این تبلیغات بهمنظور جذب مشتریان جدید ارائه میدهیم. این استراتژیها به برندها کمک می کنند تا با صرف بودجه بهینه، بازگشت سرمایه مناسبی داشته و برند خود را به سطحی بالاتر از رقبا ارتقا دهند. اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی، امروزه به بستری استراتژیک برای تبلیغات دیجیتال تبدیل شده است.
استفاده از تبلیغات اینستاگرامی برای جذب مشتریان جدید
نرخ تعامل بالای این افراد با مخاطبانشان باعث میشود تا گروهی از این کاربران بهعنوان دنبالکنندگان فعال به صفحه شما منتقل شوند. از طرفی اگر پیج شما تازه تأسیس باشد و مخاطبان اعتماد کمی به آن داشته باشند معرفی توسط یک اینفلوئنسر مورد اطمینان مردم، حس اعتماد بیشتری را نسبت به پیج شما القا میکند. افراد برای ایجاد روابط اجتماعی مجازی در آن حضور دارند و نه برای خرید کردن. بنابراین از قرار دادن مطالب و پستها با هدف هل دادن افراد به سمت خرید، پرهیز کنید. اگر میخواهید از اینستاگرام برای فروش محصولات خود بهره ببرید، باید روشی خلاقانه به کار بگیرید.
اینستاگرام به عنوان یکی از پلتفرمهای مهم تبلیغاتی، در حال تغییر و تحول است و برندها باید آماده سازگاری با این تغییرات برای استفاده بهینه از امکانات آن باشند. ۸ نکتهای که بررسی کردیم، برای همهٔ کسانی که میخواهند کسبوکار خود را در اینستاگرام تبلیغ کنند، کاربردی است. در این قسمت، دو نکتهٔ اضافی برای اثربخشی بیشتر تبلیغات کسبوکارهای B2B را بررسی میکنیم. متنی که در کپشن خود مینویسید، باید جامع و مؤثر باشد؛ بهطوری که به همهٔ سؤالات احتمالی مخاطبان پاسخ دهد و در عین حال، آنها را به خرید محصولات یا استفاده از خدمات کسبوکار شما تشویق کند. معمولا در اینستاگرام طی یک بازه زمانی خاص از هشتگهای خاصی با موضوعات مختلف برای انتشار پست و استوری بهره گرفته میشود. شما میتوانید این هشتگها را شناسایی کرده و در صورت متناسب بودن آنها با موضوع پپج و اکانت تجاری خود، از آنها برای جذب مخاطب استفاده کنید.
از طرف دیگر یک مشتری با تجربه منفی، تجربه خود را با حداقل 15 نفر به اشتراک میگذارد. برندهایی مانند Ernie Ball با استفاده از هشتگهای خاص خود، مخاطبان خود را به اشتراک گذاری و تبلیغ محتوای خود تشویق میکنند. این اقدام نه تنها به افزایش دسترسی و تعامل با مخاطبان کمک میکند، بلکه باعث افزایش شناخت برند و پیدا کردن دنبال کنندهگان وفادار نیز میشود. اگر هدف شما از تبلیغات اینستاگرام برند سازی است، باید بدانید که برندسازی یک فرآیند زمانبر و پیچیده است.
این می تواند منجر به افزایش چشمگیر آگاهی از برند، ترافیک وب سایت و حتی فروش شود. یکی از بهترین و پر هزینهترین روشهای اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام، انتخاب سفیر برند است. برای اینکه اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام باید با یکی از این حسابهای کاربری محبوب در اینستاگرام ارتباط برقرار کرده و از او بخواهید تا تبلیغات شما را در پیج خودش قرار دهد. به دلیل این امکانات متعدد و البته ماندگاری همیشگی پستهای اینستاگرام در فید حساب کاربری، پست گذاشتن در این شبکهی اجتماعی، بهترین راه تبلیغات در اینستاگرام است. با اینکه تنها ۱۸ درصد از مردم IGTV را نگاه میکنند اما به اشتراکگذاری ویدئوهای تبلیغاتی میتواند یکی از راه های تبلیغ در اینستاگرام برای دسترسی به خیل عظیمی از مخاطبان باشد.
افزایش ترافیک سایت و بالا رفتن نرخ کلیک از اصلیترین اهداف تبلیغات اینستاگرام به حساب میآید. آشنایی با برند از اصلیترین اهداف کسب و کارهای نوپا است.به این ترتیب، شما میتوانید برند خود را به کاربران معرفی کرده و در این زمینه اطلاعرسانی کنید. چون IGTV به شما این امکان را میدهد تا ویدئوهایی به طول ۶۰ دقیقه منتشر کنید، دلیل نمیشود که از اصل کوتاه بودن ویدئو غفلت کنید. بهترین ویدئوهای تبلیغاتی در IGTV آنهایی هستند که طول بین ۱ تا ۳ دقیقه دارند.
۸ ابزار ضروری برای توسعه کسب و کار
فید اینستاگرام – جریانی بی پایان از محتوای جذاب بصری، جایی که کاربران در دوز روزانه الهام، سرگرمی و آموزش خود پیمایش می کنند. با میلیونها پستی که برای جلب توجه رقابت میکنند، جای تعجب نیست که تنها تعداد معدودی موفق میشوند تا اسکرولها را در مسیر خود متوقف کنند. ما در مورد تصاویری صحبت می کنیم که واضح، واضح، و ترکیب بندی خوبی دارند و درک روشنی از نور، پالت رنگ و بافت دارند. ما در مورد تصاویری صحبت می کنیم که داستانی را بیان می کنند، احساسی را برمی انگیزند یا کنجکاوی را برمی انگیزند. بنابراین، روی یک دوربین خوب سرمایهگذاری کنید، در مورد اصول عکاسی بیاموزید، و از تجربه سبکهای مختلف ویرایش نترسید تا زمانی که سبکی را پیدا کنید که با زیباییشناسی برند شما همخوانی داشته باشد. با تصاویری با کیفیت بالا، به خوبی می توانید مخاطبان خود را مجذوب خود کنید و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.
در صفحه فرود خود یک فرم برای دریافت اطلاعات مشتری قرار دهید؛ البته دریافت اطلاعات باید به همراه ارائه یک هدیه یا کد تخفیف باشد! مثلاً میتوانید ایمیل کاربران را برای ارائه کد تخفیف، بگیرید؛ ایمیل کاربران برای ایمیل مارکتینگ اهمیت زیادی دارد. بنابراین لینک بیو در اینستاگرام یک منبع بسیار عالی برای انتقال کاربران از اینستاگرام به وبسایت محسوب میشود. امروزه شبکههای اجتماعی نقش بسیار مهمی در سودآوری کسبوکار اینترنتی دارند.
این به شما کمک میکند که تأثیر کمپینهای اینستاگرام خود را به حدأکثر برسانید و ارتباطات تجاری ارزشمندی ایجاد کنید. تبلیغات اینستاگرام را روی نیازها و چالشهای مخاطبان هدف کسبوکار خود متمرکز کنید و با آزمایشکردن فرمتهای مختلف، ببینید که کدام برای شما مؤثرتر است. در این مقاله به بررسی ۱۰ نکته برای بهینهسازی تبلیغات اینستاگرام میپردازیم. این نکات به افزایش تعامل و تأثیر کلی تبلیغات کمک کرده و فرصتی برای تقویت حضور آنلاین شما فراهم میکنند. یکی دیگر از راه های بیشتر کردن نرخ تعامل کاربران انتشار محتواهای سریالی است.
اینستاگرام ابزارهایی ارائه میدهد که به شما این امکان را میدهند که تبلیغات خود را به صورت تعاملگرا و جذابتری طراحی کنید. این ویژگیها نه تنها باعث جذب توجه بیشتر میشوند بلکه میتوانند تعاملات کاربران با تبلیغات شما را افزایش دهند و نرخ تبدیل را بالا ببرند. از تبلیغات استوری و فید گرفته تا تبلیغات ریلز و شاپینگ، هر یک از این فرمتها میتوانند با استراتژیهای مناسب، به افزایش تعامل و فروش کمک کنند. همچنین برندها با بررسی نرخ بازگشت سرمایه (ROI) و انجام آزمایشهای A/B، تبلیغات خود را بهینه سازی کنند. تست A/B به آنها امکان میدهد تا نسخه های مختلف تبلیغ را مقایسه کرده و بهترین نسخه را برای نمایش به مخاطبان انتخاب کنند.
- {
- برای اجرای کمپین تبلیغاتی سریع و با بازده بالا و اینکه چگونه کسب و کار خود را در اینستاگرام تبلیغ کنیم، میتوانید به دیجیتارگتینگ مراجعه کنید. |}
- برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین می توانید از پلتفرم های فروشگاه ساز مانند ووکامرس، استفاده کنید.
- این روزها لایو اینستاگرام به گزینهای محبوب برای افزایش تعامل با کاربران تبدیل شده است.
- این همکاری میتواند با تبادل پستها و اشتراکگذاری محتواهای همدیگر انجام شود و شماهم به تبلیغ پیج دیگران در اینستاگرام بپردازید. {
- تبلیغات موثر در اینستاگرام به معنای بهرهگیری از تکنیکهای پیشرفته بازاریابی دیجیتال برای جلب توجه, افزایش تعامل و تبدیل کاربران به مشتریان وفادار است. |}{
- در این مقاله قرار است خیلی ساده و کاربردی، این تکنیک را بشناسید و یاد بگیرید چطور از آن به نفع پیجتان استفاده کنید. |}
هدف و مخاطب خود را تعیین کنید و سپس به تدوین یک استراتژی محتوایی برای تبلیغات در اینستاگرام بپردازید. میتوانید خودتان این کار را انجام دهید یا به یک فرد یا شرکت متخصص بسپارید. همچنین، استفاده از هشتگهای مختلف در اینستاگرام، به برند شما کمک میکند تا دسترسی بیشتری به مخاطبان خود داشته باشید و پستهای خود را بر اساس موضوعات مورد علاقه آنها مطرح کنید. اما باید مراقب باشید که هر پلتفرم اجتماعی دارای خصوصیات خاص خود است و باید بهترین روشها و استراتژیها را برای هر یک از آنها اعمال کنید.
توجه داشته باشید که افزایش بازدید پست اینستاگرام با میزان مشاهده آن در ساعات اولیه انتشار مطلب ارتباط دارد. برای تدوین متن رپورتاژ آگهی رعایت تمام نکات مربوط به تدوین آن الزامی است و این کار داشتن دانش و صرف زمان زیادی را میطلبد. بنابراین استفاده از پلتفرمی توصیه میشود که تمام این ویژگیها را داشته باشد و خدمات را در زمان مناسب و با هزینه معقول ارائه کند.
وقتی صحبت از جذب مخاطبان خود در اینستاگرام به میان می آید، داستان سرایی کلیدی است. و با طیف متنوعی از ویژگیهای این پلتفرم، میتوانید روایتی جذاب و آموزنده بسازید. از استوری های اینستاگرام گرفته تا IGTV، Reels و پخش زنده، هر ویژگی فرصتی منحصر به فرد برای نمایش شخصیت، ارزش ها و ماموریت برند شما ارائه می دهد. با استفاده از این ویژگیها، میتوانید مجموعهای غنی از محتوا ایجاد کنید که نه تنها با مخاطبان شما طنینانداز میکند، بلکه یک هویت برند قوی ایجاد میکند. از طرف دیگر می توان از قرقره ها برای ایجاد ویدیوهای کوتاه و جذاب استفاده کرددر مورد محصولات یا خدمات برند شما به روشی سرگرم کننده و خلاقانه. با گنجاندن این ویژگیها در استراتژی محتوای خود، میتوانید روایت قانعکنندهای ایجاد کنید که برند شما را از رقبا متمایز میکند و مشتریانی را که مشتاق تعامل با برند شما هستند، جذب میکند.
تبلیغات پولی هم بهصورت آنلاین (مانند تبلیغات در گوگل و اینستاگرام) و هم آفلاین (مانند بیلبوردها و تلویزیون) انجام میشود. با این حال، در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال به دلیل کارایی بیشتر، محبوبیت بالاتری پیدا کرده است. شاید کلیشهای به نظر برسد، اما اگر محصول شما عالی باشد، خودش تبلیغ خودش را میکند.
{کال تو اکشن مناسب را فراموش نکنید
|}در صورتی که بدانید دایرکت مارکتینگ چیست میتوانید از روشهای آن برای افزایش نرخ تبدیل مخاطبان به مشتریان استفاده کنید. یکی از مزایای اصلی اینستاگرام، تعامل بالای کاربران با محتوای این شبکه اجتماعی است. کاربران اینستاگرام معمولاً با محتوای برندهای مورد علاقه خود لایک، کامنت و اشتراک گذاری می کنند. این تعامل می تواند به کسب و کارها کمک کند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و وفاداری آنها را جلب کنند.
این ابزار تغییر دهنده بازی به شما امکان می دهد محصولات را مستقیماً در پست ها و استوری های خود برچسب گذاری کنید و خرید از برند شما را برای مشتریان به طرز مضحکی آسان می کند. دیگر نباید آنها را به وب سایت خود هدایت کنید یا زیرنویس های خود را با پیوندها در هم ریخته کنید. تنها با چند ضربه، مشتریان می توانند بدون خروج از برنامه اینستاگرام، از مرور به خرید بروند. با استفاده از قابلیت خرید اینستاگرام، می توانید نقاط اصطکاک را از بین ببرید، خریدهای فوری را افزایش دهید و در نهایت درآمد کسب کنید. ناگفته نماند، این یک راه عالی برای به نمایش گذاشتن محصولات شما به شیوه ای بصری جذاب است و آنها را برای مشتریان بالقوه غیرقابل مقاومت می کند.
برای شروع یک کمپین تبلیغاتی در استوریهای اینستاگرام، پیش از هر چیزی باید بنرهای خود را که میخواهید آنها را استوری کنید، طراحی نمایید. استوریهای اینستاگرام هیچ محدودیتی از نظر نوع محتوای مورد نظر شما ندارند. شما فقط باید خلاقیت داشته باشید تا استوریهایی جذاب تولید کنید که مشارکت کاربران با صفحه اینستاگرام شما را بالا ببرند. فروشگاههای آنلاین و تولیدیها میتوانند بعضی از محصولات خود را در استوریهای اینستاگرام به نمایش بگذارند.
تقریبا یک پست در هر روز کافی است و این پست شما باید در زمانی از روز باشد که مخاطبان شما اینستاگرام خود را چک میکنند (برای پیدا کردن این زمان باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید). برای این کار میتوانید از برنامههای برنامهریزی زمانی پستگذاری اینستاگرام (برنامههای scheduling) استفاده کنید. با استفاده از این برنامهها میتوانید تعداد زیادی پست از قبل طراحی کرده و مشخص کنید که هر پست در چه زمانی در فید اینستاگرام شما منتشر شود. یکی دیگر از روشهای ایجاد تم در فید اینستاگرام، استفاده از یک فیلتر خاص برای عکسهایی است که به در فید خود به اشتراک میگذارید. اگر می خواهید یک حساب کاربری حرفهای اینستاگرام برای تبلیغات داشته باشید، باید فید اینستاگرام شما یک تم مشخص داشته باشد و باید پستهای شما از این تم تبعیت کنند.
این وبسایتها کمک زیادی به شما میکند تا نرخ تعامل پیج خود را پیدا کنید و برای افزایش تعامل اینستاگرام استراتژی درست و اصولی داشته باشید. شما باید جامعه مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و با ویژگیهای آنها آشنا شوید. قبل از تولید و انتشار محتوا لازم است علایق و نیازهای مخاطبان هدف را به خوبی بشناسید و بر اساس آن اقدام به تولید محتوا در اینستاگرام کنید. این در حالی است که بسیاری از کسب و کارها توجهی به این مسئله ندارند و نتیجه خوبی دریافت نمیکنند.
طبیعتاً هر چقدر تعامل در اینستاگرام بیشتر باشد، نشان میدهد که کاربران علاقه بیشتری برای تعامل با شما دارند. در واقع، نشان دهنده میزان محبوبیت پیج در میان کاربران است که اینستاگرام هم به این موضوع اهمیت زیادی میدهد. افزایش تعامل اینستاگرام به شما کمک میکند تا ارتباط موثر و پایداری در شبکههای اجتماعی ایجاد کنید. از ایجاد کپشن های جذاب و استفاده از استوری های اینستاگرام گرفته تا استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر و اجرای تبلیغات هدفمند، هر عنصر نقش مهمی در ایجاد یک استراتژی بازاریابی منسجم در اینستاگرام دارد. با ثابت ماندن، اندازهگیری نتایج و اصلاح مداوم رویکرد خود، میتوانید یک پایگاه مشتری وفادار جذب کنید که درآمد واقعی را برای کسبوکار شما به ارمغان میآورد. با پشتکار، خلاقیت و تمایل به انطباق، در کمترین زمان به موفقیت در جذب مشتری خواهید رسید.
یکی از مهمترین نکاتی که برای تبلیغات در اینستاگرام باید رعایت کنید، بهینهسازی پروفایل است. بنابراین، خیلی مهم است که اگر میخواهید از حساب کاربری اینستاگرام خود برای تبلیغات استفاده کنید، حتما پروفایلی حرفهای بسازید. در ادامه چندین نکته برای ساخت یک پروفایل حرفهای در اینستاگرام به شما آموزش خواهیم داد.
استفاده از اینفلوئنسرها یکی از مؤثرترین روشهای تبلیغات در اینستاگرام است. این افراد با داشتن دنبالکنندگان زیاد و تعاملات بالا, میتوانند محصولات یا خدمات شما را به مخاطبان خود معرفی کنند. این روش نه تنها به افزایش آگاهی از برند کمک میکند, بلکه میتواند فروش را نیز به طور چشمگیری افزایش دهد. یکی از روشهای مؤثر برای تبلیغ در اینستاگرام, همکاری با صفحات پربازدید است.
این محدودیتها میتوانند تجربه کاربری شما را تحت تاثیر قرار دهند و مانع از ارسال کامنتها در پستهای دیگران شوند. با مشغول به کار شدن در هر یک از این مشاغل، میتوانید بهترین درآمدها را از شغلهای بسیار مناسبی به دست بیاورید. بهتر است میمهای مرتبط و منحصربهفردی را در راستای تبلیغات محصولات و خدمات خود در این پلتفرم منتشر کنید. برای مثال یک کد QR در کارتهای ویزیت و تراکتهای خود قرار دهید که مخاطبان را مستقیم به صفحه اینستاگرام شما هدایت کند. اگر توانایی اختصاص بودجه برای تبلیغات اینستاگرامی را دارید حتما این کار را انجام دهید.
بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام