تزئینات خودرو mvm x33 2023-06-25
مشخصات و بررسی ام وی ام X33 نیو فیس امکانات، قیمت و تجربه رانندگی
همان طور که اشاره شد ام وی ام X33 کراس با دو تیپ در بازار ایران عرضه شده که نسخه دنده دستی آن به لحاظ آپشن و امکانات نسخه پایه آن محسوب شده و نسخه فول آپشن همین نسخه اتومات آن است. علاوه بر این، مدیران خودرو در اواسط سال 1400 نسخه اکسلنت اسپرت آن را نیز به بازار عرضه کرد که از کیت بدنه با رکابهای جانبی، دیفیوزر عقب و سپر اسپرت جدید بهره میبرد. نمایشگر مرکزی 10.5 اینچی در امتداد صفحه کیلومتر قرار گرفته تا ظاهر یکپارچه و بهروز پیدا کند. چیدمان کنترلرها و دگمه استارت موتور هم در میانه داشبورد به جذابیت ام وی ام X33 کراس افزودهاند و صندلیها هم برای رانندگی چند ساعته مناسب و راحت به نظر میرسند.
افزونبراین، سابقهی مدیران خودرو و حضور طولانیمدت ام وی ام X33 در بازار ایران، خیال مردم را از بابت خدمات پس از فروش و گارانتی و تأمین قطعات این خودرو در سالهای آینده راحت میکند. تجربه نشان داده حضور کوتاهمدت محصولی چینی در بازار ایران، به هزینههای سنگین تعمیر، کمبود لوازم یدکی، فقدان متخصص فنی و درنهایت، افت شدید قیمت در بازار دست دوم منجر خواهد شد. در فضای داخلی نیز، تفاوت زیادی بین X33 S امروزی با مدلهای گذشته وجود دارد.
طراحی ظاهری X33 کراس اتوماتیک
در نتیجه، این خودرو دومین عضو از سری اومودا از چری در نظر گرفته میشود که مدیران خودرو اولین عضو آن یعنی اومودا 5 یا C5 را تحت نام فونیکس FX به بازار ایران معرفی کرده است. اومودا نماینده مجموعه بهروز جدیدی از محصولات چری خواهد بود که عمدتاً علایق و سلایق قشر جوان را هدف گرفتهاند. با ورود به کابین این خودرو با یک طراحی بروز برخلاف نسخه های قبلی مواجه می شویم که نکتهای مثبت تلقی می شود. طراحی داشبورد از یک ظاهر ساده به ظاهری پویا با خطوط تند و تیز تبدیل شده است.
البته طبق گمانه زنیهای مختلف قرار است تا پس از عرضه نسخه اتوماتیک، مدیران خودرو نسخه دستی ام وی ام X33 کراس را نیز که کاملا مشابه با نسخه دستی ام وی ام X22 PRO بوده را در فاز دوم وارد خط تولید خود کند. ام وی ام ایکس 33 با عنوان تیگو 3 در چین، اولین شاسی بلند خودروساز چینی چری در بازار ایران بود که در دهه 80 به کشور راه پیدا کرد و سه نسل از آن با بهروزرسانی ظاهری، اما پلتفرم و پیشرانه مشابه به عرضه رسید. نسلهای قبلی این محصول مدیران خودرو مجهز به پیشرانههای تنفس طبیعی 2 لیتری با گیربکس دستی یا اتوماتیک بودند.
این خودرو با صندوق ۵۵۰ لیتر در حالت استاندارد ارائه میشود که البته با خواباندن صندلیهای عقب افزایش پیدا میکند. شرکت خودروسازی چری در شهر ووهو در استان آنهوی (Wuhu, Anhui Province) کشور چین فعالیت میکند. این شرکت در سال ۱۹۹۹ بنیان نهاده شد و از سال ۲۰۰۳ با تولید انواع خودروهای سواری آغاز بهکار کرد. چری خودرو، هماکنون رتبهی دهم ساخت و مونتاژ خودرو در چین را با تیراژ ششصدهزار دستگاه در سال بهخود اختصاص داده است.
به سبک بسیاری از خودروهای امروزی چراغهای روز از چراغهای اصلی جدا شده و در یک خط نسبتا باریک و کشیده، متصل به جلوپنجره قرار گرفته است. گرافیک داخلی جلوپنجره نیز تغییر پیدا کرده و این بار با خطوط موازی کوچک کرومی تزئین شده است. بر روی قسمت سپر نیز درون یک قاب بزرگ چراغهای اصلی خودرو همراه چراغهای مهشکن تعبیه شده و انتهای سپر جلو نیز یک دیفیوزر بزرگ و ساده خودنمایی میکند. مهمترین و دلچسبترین تغییری که در ام وی ام X33 کراس نسبت به مدلهای قبلی صورت گرفته، تحول کامل طراحی داخلی خودرو به سبک محصولات لوکس چری است.
سانروف برقی، ترمز پارک برقی، زیر آرنجی، دو کیسه هوا و سیستم تهویه مطبوع و نورپردازی کابین هم از جذابترین امکانات و آپشن های کابین و اتاق ام وی ام X33 کراس به حساب میآیند. با این وجود نمای جانبی این خودرو شامل درب ها و ستون ها کاملا با X22 یکسان بوده و تنها تغییر قابل مشاهده در این نما، رینگ های جدید X33 کراس هستند. در واقع باید گفت پلتفرم و سیستم تعلیق این خودرو نیز هیچ تفاوتی با X22 پرو نداشته و باید انتظار همان سواری و هندلینگ را از X33 کراس CVT نیز داشته باشیم. کراساور تیگو 3 با ابعادی به طول ۴۴۱۹ میلیمتر و عرض ۱۷۶۵ میلیمتر و ارتفاع سقف ۱۶۵۱ ارائه میشود؛ در حالیکه فاصلهی محورهای آن ۲۵۱۰ میلیمتر است. مورد دیگری که برخی از رانندگان این خودرو به آن اشاره کردهاند مصرف زیاد سوخت در سرعتهای بالا است.
بررسی ام وی ام ایکس 33 اس – MVM X33s ؛ مشخصات فنی و آپشن ها
در تصویر بالا هم میتوانید کاتالوگ رسمی ام وی ام X33 کراس که از سوی مدیران خودرو منتشر شده است را تماشا کنید. علاوه بر این، MVM X33 Cross در نمایشگاه ها و رویدادهای بین المللی خودرو نیز توانسته است توجه و افتخاراتی را به خود جلب کند. این خودرو برای طراحی مدرن، کارایی بالا و فناوری های پیشگامانه خود شناخته شده است و چندین جایزه طراحی و نوآوری را دریافت کرده است که نشان دهنده تعهد برند به کیفیت و عملکرد است. یکی از جنبه های کلیدی که MVM X33Cross را از رقبا متمایز می کند تمرکز بر تکنولوژی و اتصال است.
با قیمتی رقابتی و هزینه نگهداری مناسب این خودرو می تواند یک انتخاب عالی برای خریداران باشد که به دنبال ترکیبی از استایل، عملکرد و ارزش هستند. البته باید تاکید شود که انتظار نداریم این تغییرات ظاهری باعث به وجد آمدن بیش از حد مشتریان شود و آنها را با شور و شوق فراوان به سوی خرید این خودرو بکشاند. یکی از مهمترین تفاوتهای MVM X33 Cross نسبت به X22 پرو تغییر کامل نمای چهره و قسمت پشت این خودرو است که باعث شده بدنه این کراس اوور کوچک مدرنتر از گذشته به نظر برسد. عملکرد دقیق گیربکس به همراه توان متعادل موتور باعث شده تا کاربران این خودرو حس نکنند که سوار ماشینی با یک موتور کوچک ۳ سیلندر هستند. حتی این پیشرانه نسبت به موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی در مدل قبلی نیز ضعف چندانی نشان نمیدهد و توان کافی را به چرخها میفرستد تا چابکی و شتاب خودرو نسبت به مدل ۴ سیلندر تفاوت چندانی نداشته باشد.
همچنین قاب تایر زاپاس بازطراحی شده و هماهنگی بیشتری با این نما پیدا کرده است. این محصول با سه چهره، سابقهی حضور دَهساله در بازار کشور دارد و محصولی شناختهشده محسوب میشود. هرچند مدلهای قبلی X33 ظاهر جذاب یا امکانات فراتر از انتظار نداشتند، بهدلیل قیمت مناسب و شرایط فروش اقساطی، موفق به جذب مخاطب شدند. این درحالی است که سال ۱۳۹۶، با پیشپرداخت ۳۰میلیون تومان یا مبلغ نقدی درحدود ۸۰میلیون تومان، امکان خرید X33 S اسپرت برای مصرفکننده ایرانی وجود داشت.
پس از چند سال از تولید ام وی ام X22 در ایران، مدیران خودرو نسل جدید این خودروی کراس را معرفی کرد. موتور این خودرو پیشرانهای 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ با قدرت 112 اسب بخار و 150 نیوتن متر گشتاور است. یکی از بزرگترین مزایای ایکس ۳۳ کراس سبک طراحی آن است که چه در نمای بیرونی و چه در بخش داخل کابین از سبک طراحی خودرو های روز بهره می برد و نسبت به نسل های قبلی خود طراحی بسیار شکیل تر و جوان پسندانه تری را به نمایش می گذارد.
با این حال، راننده میتواند بخش عمده تنظیمات لازم را بهصورت لمسی بدون نیاز به دکمه انجام بدهد. افزون بر اینها تریم آبی، سفید و نقرهای در سراسر کابین جلوهای متفاوت به آن داده است و حتی صندلیهای خودرو از نوع چرمی با روکش آبی تیرهاند. این تریم آبی تیره در بخش زیادی از داشبورد، پنلهای درها و قسمت بالایی فرمان این شاسی بلند چینی مشاهده میشود.
۲ خودرو جدید به فروش مردادماه ایران خودرو اضافه شد (+شرایط ثبت نام)
از مزایای اصلی نسخه جدید X33 میتوان به داشتن سیستمهای ESP، RSC، HSA و TCS اشاره کرد که سطح ایمنی این خودرو را تا حد چشمگیری افزایش دادهاند. از طرفی طراحیهای سیاه و سفید بدنه و مشکی پیانویی داخل کابین نیز بر جذابیت ظاهری این خودرو افزودهاند. همچنین بیش از 10 سال است که موتور تنفس طبیعی به کار رفته در این نسخه بر روی دیگر نسخههای X33 نیز نصب شده و امتحان خود را پس داده است و یکی از باکیفیتترین موتورهای موجود در بازار فعلی ایران به حساب میآید. از نمای روبهرو، چراغهای کشیده این خودرو با لامپ هالوژن در وسط جذابیت بیشتری درمقایسهبا مدلهای قبلی دارند. چراغ راهنمای کوچک و نارنجیرنگ در گوشهی چراغ اصلی است که همراهبا قطعاتی باریک و فلزی، حالت چشم و پلک را برای روشنایی خودرو تداعی میکند. مشابه دیگر خودروهای گروه چری، X33 هم جلوپنجرهی سادهای دارد که با زمینهی سیاه و خطی افقی همراهبا فلز کروم و نشان شرکت سازنده ارائه میشود.
برای اطلاع از شرایط فروش ام وی ام X33 کراس پیشنهاد میکنیم تا اخبار خودرو را از گجت نیوز دنبال کنید. ام وی ام X33 کراس اتوماتیک، در واقع نسخه فیس لیفت ماژور X22 پرو اتوماتیک است که در بازار چین با نام چری Omoda C3 شناخته شده و به تازگی به بازار این کشور معرفی شده است. سری اومودا چری در واقع کراس اور هایی هستند که با داشتن ظاهر مدرن و مد روز بازار مشتریان جوان و طرفدار طراحی های نوین را هدف قرار داده اند. X33 Cross cvt و X33 Cross mt هر رو به عنوان یک کراس اوور کوچک و شهری با ترکیبی منحصر به فرد از طراحی مدرن، تکنولوژی پیشرفته، کارایی عالی، ایمنی برجسته و قیمتگذاری رقابتی خود را به عنوان یک رقیب جدی در بازار معرفی می کنند. برای خریدارانی که به دنبال یک خودروی کاربردی، اقتصادی و قابل اعتماد هستند که تجربه رانندگی لذت بخش و امنیت را ارائه دهد، X33 Cross می تواند گزینه ای عالی باشد.
در واقع X33 کراس نسخه تکامل یافته هاچبک چری در گذشته است که در سال 2016 با نام تیگو X3 یا در برخی بازارها به نام تیگو 2 به دنیا معرفی شد و در ایران با نشان ام وی ام X22 را به خود گرفت. فیلم مربوط به آزمایش تصادف ام وی ام X33 که پلتفرم مشترک با مدل امروزی دارد، درادامهی برای شما کاربران عزیز آورده شده است. باید توجه کنید احتمال دارد مدل جدید (ساخت ۲۰۱۸) بهینهسازیهایی ازنظر ایمنی داشته باشد.
ام وی ام ایکس 33 اس جدید به عنوان یکی از شاسی بلندهای پرفروش مدیران خودرو محسوب میشود. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی MVM X33s آشنا خواهیم شد. کابین و اتاق ام وی ام X33 کراس نه حس ارزان بودن میدهد و نه لاکچری سواری را به شما القا میکند.
MVM X3S اسپرت خودرویی است که مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر و تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۹۷۱ سی سی میباشد و نیرویی حدود ۱۳۶ اسب بخار دارد و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور دریافت مینماید. این مقدار نیرو به وسیله یک جعبه دنده سی وی تی ۷ سرعته به طرف چرخهای جلو منتقل میشود. این محصول اولین بار به اسم چری تیگو در نمایشگاه خودروهای کشور شانگهای ۲۰۰۵ در معرض دید تمام مردم به نمایش گذاشته شد. از سال ۲۰۱۰ و بعد از ارائه نسخه فیس لیفت این اتومبیل، اسم آن به خودروی چری تیگو ۳ تغییر یافته و وارد بازارهای بینالمللی شد و نوع جدید آن در کشور ایران تحت عنوان ایکس ۳۳ نیو معروف شد. علاوه بر این، احتمال وجود دارد که ام وی ام ایکس ۳۳ کراس با موتور تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر، قدرت ۱۱۶ اسببخار و گشتاور ۱۴۳ نیوتنمتر و گیربکس ۵ دنده دستی نیز در ایران عرضه شود.
به دلیل نوسان قیمت در بازار ایران به طور دقیق نمیتوان مبلغ مشخصی را برای قیمت ام وی ام نیو فیس X33 مشخص کرد. با این وجود آنچه از برآورد قیمتها برمیآید، در اواخر مهرماه سال 1403 قیمت نسخه کارکرده این خودرو (با مسافت طی شدهای در حدود 40 تا 50 هزار کیلومتر) در بازار بین 950 میلیون الی یک میلیارد و 100 میلیون تومان است. در حال حاضر شرایط اقساطی برای خرید این نسخه از خودروهای X33 از جانب کارخانه تولیدی وجود ندارد اما مدلهای جدیدتر X33 ورژن کراس با اقساط حداکثر 60 ماهه به مشتریان عرضه میشود. طراحی داخلی این نسخه از X33 نسبت به نسخه قبلی خود شکیلتر و جذابتر شده است. دیگر از آن رنگ قرمز آزاردهنده و به مرور خستهکننده خبری نیست و رنگ مشکی پیانویی را جایگزین آن کردهاند. روکش صندلیها را ترکیبی از چرم و پارچه انتخاب کردهاند که برای جلوگیری از تعریق در فصول گرم سال بسیار مناسب است.
امکانات رفاهی X33 کراس اتوماتیک
لازم است اشاره کنیم که پیشرانههای TCI (مخفف کنترل جرقه زنی با ترانزیستور) نوع جدیدی از موتورهای ساخت چری هستند که از نظر تکنولوژی، در سطح بالاتری قرار دارند. به گزارش خودروم، پس از توقف تولید میمون و مبارک ام وی ام X33، چری و مسئولان چینی مدیران خودرو به دنبال جایگزین آن گشتند. چرخ و فلک نیز با آنها گشت تا بالاخره ایکس 22 پرو برای سال 2023 فیس لیفت شد.
کاتالوگ رسمی ام وی ام ایکس 33 کراس
ظاهر این خودرو با خطوط تیز و مدرن نمای جلویی برجسته با جلو پنجره ای بزرگ و چراغ های LED زیبا یک حس قدرت و مدرنیته را القا می کند. طراحی بدنه به گونه ای است که هم زیبایی را به نمایش می گذارد و هم کارایی ایرودینامیکی خودرو را بهبود می بخشد، که این امر می تواند به کاهش مصرف سوخت و بهبود عملکرد خودرو کمک کند. طراحی روان و سیال که به واسطه خطوط ملایم و المانهای مدرن روی داشبرد به چشم میخورد، باعث میشود بیننده از دیدن این طرح در یک خودروی نهچندان گرانقیمت تا حدودی ذوقزده شود. البته قیمت ماشینهای اقتصادی خارجی در بازار ما همواره بالاست و نمیتوان به این محصول در بازار ایران لقب خودروی اقتصادی داد. در قسمت جلو به واسطه الگوبرداری از طرح چهره هیوندای توسان ۲۰۲۳، شاهد جلوپنجره یکپارچه با سپر هستیم. چراغهای روز به صورت منقطع و شطرنجی در گوشهها قرار گرفته و هماهنگی زیبایی با تزیینات کرومی جلوپنجره پیدا کرده.
نمای کناری علاوه بر رینگهای 16 اینچی را طرح 5 پره و کالیپر قرمز رنگ، میزبان فلاپهای پلاستیکی است و رگههایی از رنگ نارنجی هم در آن دیده میشود. ریلهای سقفی هم در این قسمت به چشم میآیند که از طراحی دو رنگ بهره میبرند. همچنین بد نیست اشاره کنیم که نسخه دو رنگ این محصول هم در چین، از محبوبیت بالایی برخوردار است و شاید راهی ایران هم شود. همچنین بد نیست بدانید که این موتور را قبلا در ام وی ام ایکس 22 پرو دندهای هم دیده بودیم. ظرفیت باک ام وی ام ایکس 33 کراس به 48 لیتر میرسد و مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی، از 6.1 لیتر بیشتر نمیشود. یعنی با یک باک کامل تقریبا در حالت ایده آل میتوانید بیش از 700 کیلومتر را یک نفس طی کنید.
این خودرو با انتقال قدرت از طریق یک گیربکس اتوماتیک یا دستی قابلیت های رانندگی پاسخگو و انعطاف پذیری را در شرایط مختلف جاده ای فراهم می آورد. سیستم تعلیق و فرمان پذیری خودرو نیز به گونه ای طراحی شده است که راحتی و کنترل خوبی در حین رانندگی ارائه می دهد. ام وی ام ایکس 33 جدید از لحاظ طراحی داخلی نیز تغییر زیادی را تجربه نکرده است و از مهمترین تغییرات این بخش میتوان به غربیلک فرمان جدید اشاره کرد. ضمن این که طراحان برای تیپ اسپرت اکسلنت این خودرو تزئینات طلایی رنگ را در نظر گرفتند تا این خودرو نسبت به مدل اسپرت متمایز شود. از آپشنهای رفاهی دلچسبی که به این نسخه از خودروهای X33 اضافه شده است میتوان به گرمکن صندلیهای جلو اشاره کرد که در روزهای سرد سال، حس فوقالعادهای را ایجاد میکنند.
قیمت و شرایط فروش ام وی ام ایکس 33 کراس
داشبرد X22 پرو طراحی جذابی نداشت و نتوانست نظر مثبت کارشناسان و مالکان را کسب کند. اما طرح داشبرد ایکس ۳۳ کراس میتواند آب رفته را به جوی بازگرداند و افرادی را که پیش از این از نمای داخلی ایکس ۲۲ پرو دل خوشی نداشتند، به جمع طرفداران ام وی ام X33 کراس اضافه کند. طراحان به سراغ چراغهای متصل رفته و لوگوی ام وی ام یا چری را با فونتی متفاوت در میانۀ آن قرار میدهند. بر روی سپر این قسمت نیز نواری از پلاستیک براق به همراه دو خروجی اگزوز تزئینی دیده میشود. اما این خودرو از نظر ظاهری و به دلیل عدم هماهنگی ظاهر عقب و جلو، همچنان رنج میبرد.
از نظر فضای کابین اما ابعاد و اندازه کاملا مشابه X22 PRO بوده و برای یک خانواده ۴ تا ۵ نفره مناسب و قابل قبول ارزیابی میشود. با رسیدن به نمای عقب این خودروی هاچ بک کراس کاملا غافلگیر خواهید شد چراکه طراحی به کل تغییر پیدا کرده و اکنون در نمای عقب نیز مانند نمای جلو شاهد یک طراحی بهروز و بر اساس ترند روز دنیا هستیم. همچنین سپر عقب بازطراحی شده و بر روی آن علاوه بر چراغ تکی مهشکن و چراغهای دنده عقب دو طرح خروجی اگزوز در دو طرف آن قرار گرفته است.
در نسلهای اولیه X33 همیشه به ظاهر جانبی ساده و بیطرح این خودرو ایراداتی وارد بود که در نسخههای فیس لیفت بعدی با افزودن فلاپهای پلاستیکی در قسمت پایین درها این مسئله را رفع کردند. حفرهی مربوط به چرخهای جلو و عقب، دایرهی منظم نیستند و با حالت منحنی ارائه میشوند. این خودرو برخلاف بسیاری از کراساورهای کامپکت چینی، از ادوات پلاستیکی سیاهرنگ در پیرامون گِلگیرها و پایین رکاب استفاده نمیکند تا همراهبا آینهبغلهای فلزی همرنگ بدنه و مجهز به چراغ راهنما، لوکستر از رقبا بهنظر رسد. خودرو ام وی ام ایکس۳۳ با توجه به برخورداری از قیمت تقریبا مناسبی که دارد در بین کراس اوورهای هم ردیف و مشابه خود، همیشه یکی از پرفروشترین، محبوبترین و پرطرفدارترین شاسی بلندهای جمع و جور بازارهای کشور ایران به حساب میآید. شما می توانید برای اطلاع از شرایط فروش اقساطی این خودرو به سایت آسیا خودرو رجوع کنید. خودرو X33 Cross (ایکس 33 کراس) به در رده خودروهای شهری و کراس اوور کوچک، طراحی و امکاناتی را به ارمغان آورده است که آن را به یک گزینه جذاب در بازار خودرو تبدیل می کند.
یکی از دلایل فروش خوب X33 ورود در بهترین برهه زمانی بود چرا که در آن زمان مردم می توانستند با پرداخت رقمی بسیار کمتر از خودروهای کرهای و ژاپنی صاحب یک کراس اوور شوند. البته نباید از شرایط فروش مناسب مدیران خودرو و امکانات رفاهی این خودرو در زمان خودش غافل شد. جدیدترین مدل چری تیگو 3 که در ایران با نام امیویام X33 S عرضه میشود، ازنظر فنی برای رانندگی آرام در شهر و سفرهای معمول خانوادهای چهارنفره مناسب است. میانگین مصرف سوخت این خودرو با پیشرانهی دولیتری تنفس طبیعی در محدودهی نُه تا دَه لیتر در صد کیلومتر، برای مصرفکنندهی ایرانی پذیرفتنی بهنظر میرسد و البته، کمی بیشتر از هایما S5 و هاوال H2 خواهد بود. شتابگیری X33 S مسلما با رسیدن به سرعت صد کیلومتربرساعت در زمانی حدود چهارده ثانیه رضایتبخش نیست؛ اما نیازهای روزانه را برآورده میکند و احتمالا توقع خریدار نیز، بیشازاین نخواهد بود. همچنین، نباید فراموش کرد هایما و هاوال با موتورهای توربوشارژ ۱.۵ لیتری همراهبا قیمت بیشتر درمقایسهبا X33 S، در زمانی حدود دوازده ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت میرسند.
یکی از اولین محصولاتی از شرکت چری که در بازار ایران مونتاژ شد ام وی ام X33 بود که در حقیقت یک کراس اوور سایز متوسط بود که بعد ها عرضه و مونتاژ آن در بازار ایران متوقف شد. اما سال ها بعد از این اتفاق شرکت مدیران خودرو محصولی را با نام X33 کراس در بازار ایران عرضه کرد که این خودرو در واقع یک کراس اوور کوچک است که تحت نشان MVM در بازار ایران عرضه می شود. X33S در بخش مشخصات فنی از همان پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی تنها با برخی اصلاحات استفاده می کند که توانایی تولید 136 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور را دارد.
شتاب صفر تا صد ام وی ام X33 کراس هم در تستهای غیر رسمی، بین 15 تا 17 ثانیه ثبت شده است اما گجت نیوز به کمک اکتان و تکنیک پنجه پاشنه، عدد 12 ثانیه را به دست آورده است. مصرف سوخت ام وی ام ایکس 33 کراس هم در حالت ترکیبی برابر با 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود. ام وی ام ایکس 33 اس جدید یا نیوفیس به عنوان سومین نسخه فیس لیفت شاسی بلند چینی تیگو 3 به شمار میرود که در سال 2020 میلادی به بازار عرضه شد.
تنظیمات برقی و گرمکن داخل صندلی، سقف پانورامیک، استارت دکمهای، خروجی برق دوازده ولت، چراغ LED برای روشنایی عقب و تهویهی مطبوع دوگانه امکاناتی هستند که در نسخهی وارداتی X33 ارائه نمیشوند. سپر X33 S حجمدهی پیچیده و چشمگیری ندارد؛ اما با چند حفرهی بزرگ، نمایی اسپرت و جوانپسند فراهم میکند. این ترفند البته نیاز به فلز و قیمت تمامشده در این بخش را کاهش داده است. در بخش میانی هم، ادوات سیاه پلاستیکی و مشبک دیده میشوند که در مدل ام وی ام X33 S اسپرت با زهوار فلزی و نقرهایرنگ مستطیلشکل همراه است. این اتومبیل دارای طراحی قابهای مه شکن و همچنین سپر و دریچه تهویه میانی است که در نوع خودش بسیار زیبا و اسپرت میباشد و بر جذابیت این خودروی زیبا نسبت به دیگر مدلهای این اتومبیل بیشتر از همیشه میافزاید. این خودرو دارای شتاب صفر تا صد۱۴۲۰ کیلوگرمی میباشد که معادل ۱۳.۴ ثانیه میباشد و بیشترین سرعت آن به ۱۷۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
چنین محصولاتی ازنظر اندازهی بدنه، بین شاسیبلندهای پهنپیکر و سدانهای امروزی قرار میگیرند. از یک سو، چندان بزرگ و پرهزینه نیستند و از سوی دیگر، ارتفاع بالاتر سرنشینان را از سطح زمین و راحتی بیشتری فراهم میکنند. هر کراساور کوچک یا متوسطی، صندوق بار مناسب و فضای مناسب چهار سرنشین و مصرف سوخت راضیکننده دارد؛ پس، میتواند برای خانوادههای امروزی گزینهای ایدهال باشد. از مزایای این خودرو که میتواند از نقاط قوت ام وی ام x33 اسپرت باشد میتوانیم به طراحی ظاهری جذابتر آن اشاره کنیم که نسبت به مدلهای پیشین آن بسیار متفاوت میباشد. این خودرو عایقبندی بهتر و امکانات رفاهی بیشتر از قبل داشته و همچنین به شاخصههای فنی خود بهبود بخشیده است. از این رو آسیا خودرو هم دست روی دست نگذاشت و جدیدترین مدل تیگو ۳ را به عنوان ام وی ام X33S از سال ۹۵ روانه بازار و پارکینگ متقاضیان داخلی خود نمود.
خودرو آزمایششده کاملا از مسیر مستقیم منحرف میشود و حتی چرخهای عقب همراهبا بدنه از سطح زمین فاصله میگیرند. به صورت کلی، طراحی نمای بیرونی خودرو ام وی ام ایکس ۳۳ اس بخصوص در قسمت مقابل بسیار هیجان برانگیزتر و جذابتر از طرح قبلی آن است. همانطور که گفتیم، این خودرو بر اساس سلیقه و نیاز راننده، میتواند موتور توربو شارژ یا تنفس طبیعی داشته باشد و انتخاب گیربکس هم کاملا به عهده راننده است. ایکس 33 کراس اتوماتیک 1314 کیلوگرم وزن داشته و به صورت میانگین 6.1 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی مصرف می کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه و زمان ارسال با واحد فروش در ارتباط باشید. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.
هم چنین لازم بذکر است قبل از هرگونه تصمیم به خرید می توانید از مزیت تست درایو نمایندگی 377 خیری بهره مند شوید؛ برای رزرو زمان نست درایو با کارشناسان ما در ارتباط باشید. صندلی های راحت با امکان تنظیم برای راننده و سرنشین جلو فضای کافی برای سرنشینان عقب و صندوق بار جادار این خودرو را برای استفاده های روزمره و سفرهای کوتاه ایده آل می سازد. همانطور که مدیران خودرو به صورت غیر رسمی اعلام کرده است، قرار است این خودرو کمتر از یک میلیارد تومان و در شهریورماه امسال عرضه شود. میزان مصرف سوخت ام وی ام ایکس ۳۳ کراس بهطور رسمی اعلام نشده، اما باید چیزی در حدود ۵.۵ تا ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد. وقتی به چهره ام وی ام X33 کراس (X33 Cross) نگاه کنیم به سرعت متوجه شباهت بسیار آن با ام وی ام X22 میشویم. در عین حال سابقه X33 کراس به سال 2009 و ورود ام وی ام 315 در ایران بازمیگردد.
امویام X33 کراس اتوماتیک از یک موتور 3 سیلندر 1 لیتری توربو بهره میبرد که توانایی تولید 102 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می شوند. قابل ذکر است که مجموعه موتور و گیربکس این خودرو به طور کامل با X22 پرو اتوماتیک مشترک است. اما در نسخه فیس لیفت نسبت به نسل قبلی برخی ایرادات بزرگ طراحی آن برطرف شده هرچند کماکان خودروی جذابی به نظر نمی رسید. چراغ های جلو اکنون میزبان چراغ های روز شده و فرم نسبتا کشیده و خشنی به خود گرفتهاند و هماهنگی خوبی با جلوپنجره و سپر دارند. در نمای جانبی خوشبختانه سایز رینگ ها ارتقا پیدا کرده و در نمای عقب هم گرافیک داخلی چراغ های اصلی بروز شدهاند.
طراحی کابین ایکس 33 کراس
همین فرم الماسی را میتوان در بدنه داشبورد و رودریها هم مشاهده کرد و البته نوارهای نارنجی که علاوه بر داشبورد روی بدنه بیرونی هم قابل مشاهده است. شاسی بلند چینی MVM X33 کراس در خرداد پیش رو با قیمت نزدیک به 1 میلیارد تومان راهی بازار ایران خواهد شد. در اولین ویدیو تست و بررسی اختصاصی گجت نیوز به سراغ خودرو کراس اور ام وی ام ایکس 33 کراس – MVM X33 Cross رفتیم تا زیر و بم آن را بالا و پایین کنیم. در تصاویر، بهوضوح میتوان دید اتاق خودرو دربرابر تصادف روبهرو مقاومت نسبتا خوبی نشان میدهد و فضای اختصاصی سرنشین را حفظ میکند.
در داخل اتاق ام وی ام ایکس 33 کراس شاهد صندلیهای دستی با گرمکن، سانروف و سیستم نور پردازی 64 رنگ هستیم و تریم داخلی طرح چرم هم زیبایی این بخش را بیشتر میکند. روی داشبورد ام وی ام X33 Cross هم موارد جذابی مانند مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال، فرمان دی کات و طراحی دو رنگ دیده میشود و همان طرح دراگون اسکین هم دوباره تکرار شده است. ازنظر کیفیت رانندگی، باید اعتراف کرد فنربندی و تعلیق مناسبی در X33 S وجود دارد و بهخوبی از دستاندازهای شهری عبور میکند.
با توجه به استقبال بالا از ام وی ام X22 پرو انتظار میرود از این خودرو نیز استقبال بالایی بشود. در این قسمت از تست و بررسی خودرو های داخل بازار ایران، به سراغ کراس اوور کوچک و جدید ام وی ام رفته ایم و آن را به طور کامل بررسی کرده ایم. این تریم نارنجیرنگ اسپرت را در قسمتهای مختلفی از جمله رکاب، گلگیر و باربند سقفی مشاهده میکنیم. حتی آینههای بغل هم با نوعی طرح شبیه به لوزی به رنگ نارنجی تزئین شدهاند. بهصورت کلی میتوان گفت که نمای کناری کراس اوور جدید X33 Cross بهجز تزئیناتی جزئی، تفاوت دیگری در زمینه طراحی با نمای کناری X22 Pro ندارد. همچنین موتور تنفس طبیعی این خودرو امکان ناک زدن آن را نیز به حداقل رسانده است.
علاوه بر این، نسخه دیگری از این کراس اوور مدیران خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس دستی 5 سرعته در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. از نظر مشخصات فنی دیگر خبری از پیشرانه 2 لیتری قدیمی خانواده X33 نیست و اکنون می بینیم که این خودرو مشخصاتی مشابه به آریزو 5 جدید پیدا کرده است. قلب تپنده این خودروی کراس اوور یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که حداکثر می تواند 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.
علاوه بر این، این خودرو به پیشرانه با سیستم مکش تنفس طبیعی مجهز شده و به همین دلیل نسبت به موتورهای توربوشارژ از لحاظ حساسیت به کیفیت بنزین و ناک زدن در سطح بهتری قرار خواهد داشت. از این رو این خودرو به خوبی با بنزین کم کیفیت موجود در ایران سازگار خواهد شد. علاوه بر ارتقاء چهره و امکانات داخلی، ام وی ام ایکس 33 کراس در زمینه ایمنی و آپشنهای رفاهی هم حرکت رو به جلو و بهبودی نسبت به ایکس 22 داشته است. X33 کراس با امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی عرضه میشود که نسبت به رقبا خصوصا خودروهای داخلی تفاوت آشکاری دارد. دریچههای هوا در پنلی وسط داشبورد تعبیه شدهاند و چندین دکمه پیانویی زیر دو دریچه مرکزی قرار دارند.
مقایسه موتور سیکلت دایچی مدل JP150 و موتورسیکلت اس وای ام مدل TN110
کراساور ام وی ام X33 با چهار کیسهی هوا برای روبهرو و فضای جانبی سرنشینان جلو ارائه میشود. بهجز ترمز ضدقفل (ABS) و تقسیم هوشمند نیروی ترمز در مواقغ اضطراری (EBD)، فناوری دیگری برای کنترل تعادل خودرو وجود ندارد. البته مصرفکنندگان توقع سیستمهایی مثل کنترل لغزش (ESP) در کراساورهای کامپکت چینی ندارند؛ اما کمبود آپشنهایی مثل فناوری حفظ خودرو در شیب (HCA) و نشاندهندهی فشار باد لاستیکها در ام وی ام X33 احساس میشود. این خودرو به حسگر عقب مجهز است؛ اما برای هشدار برخورد از نمای جلو و جوانب حسگری ندارد. به مواد استفادهشده با ارفاق میتوان نمرهی قبولی داد و آن را مناسب استفادهی خانوادهای چهارنفره دانست.
این سیستم از لغزیدن خودرو در جادههای لغزنده و قفل شدن چرخها جلوگیری میکند. از این رو میتوان این سیستم را یک آپشن عالی برای ایمنی خودروها در نظر گرفت. این جلو پنجره یک جلو پنجره مشبک بوده که بر روی آن آرم MVM نصب شده است و شباهت زیادی با جلو پنجره X55 دارد.
مصرف سوخت ترکیبی فیس لیفت این کراس اوور هم 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر و شتاب آن نیز 13 ثانیه اعلام شده بود. خودرو MVM X33 کراس مدیران خودرو به یک موتور 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ با قدرت 112 اسب بخار و 150 نیوتن متر گشتاور مجهز است. پیشرانه مزبور بر روی X22 پرو با قدرت 102 اسب بخار و 147 نیوتن متر گشتاور حضور دارد. برای انتقال قدرت به محور جلو نیز از جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک CVT استفاده میشود. البته احتمال عرضه این خودرو با موتور 1,5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس دستی به بازار ایران وجود دارد.
حتی در قسمت پایین و گوشههای سپر نیز چراغهای هشدار دیده میشوند که شباهت زیادی با نمونههای موجود در سوزوکی دارند. از تغییرات مهم این نما، باید به قاب دورنگ مخصوص چرخ یدکی و طرح جذاب سپرها با ادوات نقرهایرنگ و حفرههای مستطیلی با فریم کروم اشاره کرد که البته، کاربرد فنی و ارتباطی با اگزوز ندارند. چری X33 حتی شیشهی عقب را بهسادگی ها نکرده و با منحنی در قسمت پایین، متفاوت از مدلهای قبلی بهنظر میرسد.
این خودرو فقط در ایران برند MVM دارد و در دیگر کشورها، با لوگوی شبیه به A مربوط به گروه چری تولید میشود. این خودرو در کشور چین با نام چری تیگو 3X راهی بازار شده است و از پیشرانههای 1 لیتری TCI و 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره میبرد که گیربکس CVT یا دستی را درگیر میکنند. چری Tiggo 3X با کسب 5 ستاره ایمنی از تستهای موسسه ایمنی CNCAP، جزو امنترین خودروهای چینی به حساب میآید و برای سواری شهری، یک گزینه مناسب است؛ به خصوص که پیشرانهی تنفس طبیعی آن، کاملا با بنزین ایران سازگاری دارد. گروه مدیران خودرو با برند ام وی ام، حسابی در حال تاخت و تاز است و خودروهای خوش فروش چری را روی هوا میزند و تحت نام خودش، روانه بازار ایران میکند.
{ایمنی X33 کراس اتوماتیک
|}هدف این برند جلب نظر مشتریان جوان بوده و اکنون در بازار ایران یکی از محصولات آن با نام فونیکس FX عرضه میشود. جلوپنجره بزرگی با المانهای کرومی بخش وسیعی از پیشانی خودرو را شامل میشود. دیلایتها نیز با شمایلی شبیه به کرومهای جلوپنجره در کنارهها قرار گرفته و طراح به دنبال القاء حس یکپارچگی است.
در نمای مقابل راننده یک فرمان D کات قرار گرفته و پشت سر آن صفحه کیلومتری دیجیتالی به چشم می خورد. در قسمت میانی داشبورد یک مانیتور برای دسترسی به سیستم مولتی مدیا خودرو قرار گرفته و پایین تر از آن کلید هایی پیانویی و یک فضای دو طبقه برای قرار دادن وسایل و گوشی موبایل قرار دارد. کنسول میانی نیز میزبان یک موس برای کنترل سیستم صوتی و همچنین کلید ترمز دستی برقی است. ام وی ام X22 پرو نام نسل جدید X22 بود که در سال ۱۴۰۰ رونمایی و ابتدا در نسخه توربوشارژ به فروش رسید. پس از استقبال خوبی که از این خودرو شد مدیران خودرو نسخه دستی آنرا نیز به سبد محصولات خود افزود. سرانجام در سال ۱۴۰۲ مدیران خودرو تولید نسخه فیسلیفت این خودرو را در برنامههای خود قرار داد.
{مشخصات فنی ام وی ام X33 نیو فیس
|}وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. با توجه به رویکرد جهانی به سمت خودروهای هوشمند و متصل، این مدل از فناوری های پیشرفته ای برای بهبود تجربه رانندگی و افزایش امنیت سرنشینان بهره می برد. از جمله می توان به سیستم های کمک راننده پیشرفته (ADAS) اشاره کرد که عملکردهایی مانند تشخیص خستگی راننده، هشدار خروج از خط و کنترل کروز تطبیقی را شامل می شود. این ویژگی ها نه تنها راحتی را افزایش می دهند بلکه به کاهش تصادفات و افزایش امنیت جاده ها کمک می کنند. تریم داخلی عموما با طرح و بافت خطوط رنگ و با عنوان Dragon Skin در واقع الهام گرفته از پوست اژدها است و توجه چینیها به اساطیر خود را به نمایش میگذارد.
در ادامه به بررسی مشخصات فنی ام وی ام X33 کراس پرداختهایم تا هر نوع اطلاعاتی که از محصول جدید و کوچک مدیران خودرو نیاز دارید، به آگاهی شما برسد. سانروف، نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی، ناوبری ماهوارهای، ترمز دستی برقی، شارژر بی سیم تلفن همراه، چهار کیسه هوا، جلوآمپر دیجیتالی، نورپردازی داخلی و… از جمله امکانات این خودرو هستند. این رقم در صورت استفاده از تمام گنجایش در تمام نسخهها به 1662 کیلوگرم میرسد.
این خودرو از چراغهای مدرن با طرح اسپرت و نوار LED روشنایی و رینگهای جدید آلومینیوم استفاده میکند که همراهبا رنگآمیزی دوگانه (سقف سیاه و بدنهی متفاوت) فراتر از مدلهای قبلی بهنظر میرسد. امویام X33 S باربند و سانروف و جایگاهی ویژه برای یدکی دارد که علاوهبر زیبایی کاربردی هستند و به بهبود راحتی سرنشینان منجر میشوند. درمقایسهبا رقبا، کراساور کامپکت چری بهتر از چانگان XC35 و لیفان X60 است؛ اما درمقابل محصولات جدیدتر، نظیر هایما S5 و هاوال H2 برندهی مطلق نیست. پس از آن نیز دریچههای سیستم تهویه مطبوع خودرو با ظاهری کشیده و یکپارچه در سراسر داشبورد تعبیه شده و در نهایت نیز پنل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خودرو جا گرفته است. ظاهر و ابعاد و اندازه کلی فرمان نسبت به قبل تغییری نداشته اما صفحه کیلومتر شمار یا کلاستر خودرو به کل تغییر کرده است. رودریها نیز بخش دیگر کابین X33 کراس مدیران خودروست که نسبت به قبل ظاهر متفاوتی دارد.
از این موارد که چشم پوشی کنیم فضای دید مناسبی درون کابین این خودرو وجود دارد و فضای پا و سر هم در هر دو ردیف قابل قبول ارزیابی می شود، از این رو این کراس اوور انتخابی مناسب برای خانواده هاست. در نسخه فیس لیفت نیز داشبورد مجددا باز طراحی شده و قطعات دکوراتیو هم به رنگ تیره تبدیل شدهاند. کیفیت متریال و مونتاژ تا حدود زیادی بهتر شده و همچنین فضای کابین کماکان مناسب و قابل قبول است. نسل اول این خودرو برای اولین بار در سال 2005 در نمایشگاه شانگهای چین رونمایی شد. این خودرو که در چین تیگو 3 نام دارد اولین محصول کراس اوور چری محسوب می شود که بر اساس نسل دوم تویوتا راو 4 ساخته شده است. همانطور که اشاره کردیم اواخر دهه 80 شمسی تیگو 3 در ایران با نام ام وی ام X33 رونمایی شد و با وجود دیدگاه منفی که در آن زمان به خودروهای چینی حکمفرما بود توانست به علل مختلفی فروش قابل قبولی را کسب کند.
قیمت خودرو mvm 315 کارکرده