چه عواملی بر درآمد ادمین اینستاگرام تاثیر دارد؟2024-12-23
درآمد ادمین اینستاگرام در سال 1403: شغلی پردرآمد یا فریب؟ مجموعه آموزشی دیجیتال مارکتینگ پارسه
با بررسی این سایتها میتوانید شناخت بسیار خوبی از رقبای کسبوکار خود در سراسر جهان داشته باشید. از دیگر راهکارهایی که برای شناسایی رقبا وجود دارد، میتوان به مواردی مانند بررسی دنبال شوندههای مخاطبان و بررسی هشتگها اشاره کرد. این شبکه اجتماعی بعد از اپلیکیشنهای واتساپ و فیسبوک، عنوان سومین اپلیکیشن با بیشترین تعداد کاربر در جهان را از آن خود کرده است. اگرچه اینستاگرام معمولا از طریق گوشیهای تلفن همراه مورداستفاده قرار میگیرد، اما وبسایت این شبکه اجتماعی در فهرست 10 سایت پربازدید جهان قرارگرفته است.
به همین نسبت، ادمین اینستاگرامی که تنوع محدودتری از کارها را بر عهده میگیرد، حقوق پایینتری هم دریافت میکند. ادمینی که تمام وظایف مربوط به شغل خود را انجام میدهد، قطعاً حقوق بالاتری دریافت میکند؛ چون به عنوان مثال، علاوه بر تولید محتوا، باید کارهای تبلیغات، تعامل و برنامهریزی صفحه را هم انجام دهد. ادمین اینستاگرام نقش مهمی در مدیریت و رشد پیج اینستاگرامی دارد که وظایف او به نیاز و اهداف برند متفاوت بستگی دارد.
جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید
یعنی هرچه پیج بزرگتر باشد و فالوورهای بیشتری داشته باشد، حقوق ادمین هم بیشتر میشود و برعکس. میزان دریافتی حقوق یک ادمین در پیج اینستاگرام به عوامل متعددی که گفتیم بستگی دارد. اما در مجموع روپیک می خواهیم کمی درباره میزان حقوق دریافتی توسط ادمین ها بیشتر صحبت کنیم و اعداد واقعی و دقیق تری را عنوان کنیم.
علاوه بر حقوق پایه، ادمینهای اینستاگرام ممکن است از مزایایی مانند پورسانت از فروش، بیمه و مرخصی نیز بهرهمند شوند. شما تا حالا پیجی را مدیریت کرده اید؟ چقدر درآمد تونستید از طریق این روش پول درآوردن از اینستاگرام بدست بیاورید؟ در قسمت نظرات با دیگران به اشتراک بذارید. ادمین با استفاده از ابزارهایی مانند Instagram Insights، نتایج تبلیغات را بررسی کرده و گزارشهای دقیقی ارائه میدهد تا کارفرما از عملکرد کمپینها مطلع شود. در مجموع، ادمین اینستاگرام باید فردی خلاق، منظم و متخصص باشد تا بتواند تمامی وظایف را به بهترین شکل انجام دهد و پیج را به سمت موفقیت هدایت کند. به منظور جذب حداکثر بازدیدکننده و ارتقاء فالوورها، ادمین اینستاگرام باید عکس و ویدئوهای جذاب تهیه کرده و به صورت پست در پیج آپلود کند. در صورتی که قصد دارید تا مدیریت پیج خود را انجام دهید، می توانید پکیج اینستاگرام را از لیدوما دریافت کنید.
ادمینهایی که توانایی مدیریت کسبوکارهای شخصی خود در اینستاگرام را دارند، میتوانند درآمد قابل توجهی از این طریق به دست آورند. این مهارتها به ادمینها این امکان را میدهد که نهتنها به رشد پیجهای دیگران کمک کنند؛ بلکه به طور مستقل به درآمدهای قابلتوجهی دست یابند. ادمینهای حرفهای در کنار مدیریت محتوا، باید قادر باشند مشاورههای مفیدی به کارفرما ارائه دهند. این مشاورهها میتواند در زمینههای تبلیغات، بازاریابی و استراتژیهای رشد پیج اینستاگرام باشد.
ابزارهایی مانند Instagram Insights و Google Analytics اطلاعات مفیدی درباره نرخ تعامل، رشد فالوورها، و عملکرد پستها ارائه میدهند. تحلیل این دادهها به شما کمک میکند تا استراتژیهای بهتری برای بهبود پیج طراحی کنید. از طرف دیگر، ادمینهای حرفهای با مهارتهای پیشرفته و تجربه در مدیریت چندین پیج، میتوانند به درآمدهای بالاتری دست یابند. پیجهایی که در حوزههای پررقابت مانند مد، زیبایی، یا فناوری فعالیت میکنند، معمولاً به ادمینهای حرفهای نیاز دارند و دستمزد بالاتری نیز پرداخت میکنند.
ادمین پیج اینستاگرام چه خدماتی را ارائه میدهد؟
برای پیجهای متوسط میزان درآمد بین 6 تا 15 میلیون تومان است و اگر پیج بزرگ و مشهور باشد، سطح درآمد از 15 میلیون تومان بیشتر خواهد بود. ادمین پیج کسی است که با انتشار محتوا، تغییر ظاهر پیج و پاسخگویی به کاربران، مدیریت کامل صفحه را برعهده میگیرد. حالا با کسب درآمد از ادمین پیج اینستاگرام یک شغل مجزا ایجاد شده است و در واقع ادمین شدن به معنای به دست گرفتن یک شغل جدید است. درآمد ادمین اینستاگرام در سال 1403 ، امروزه، اینستاگرام به یکی از محبوبترین پلتفرمهای اجتماعی برای کسبوکارها و افراد تبدیل شده است.
بعضی از ادمینها کارشان را به صورت درصد فروش انجام میدهند؛ یعنی حقوق ثابت نمیگیرند و با کارفرما قرارداد میبندند که درصد مشخصی از سود فروش محصولات و خدمات به آنها تعلق بگیرد. برخی دیگر از ادمینها هم یک حقوق ثابت (مثل حقوق وزارت کار) تعیین میکنند و در کنار آن سود فروش هم میگیرند. ادمینهایی که در این بازه درآمدی قرار میگیرند، مهارت بالایی در تولید انواع محتواهای باکیفیت و جذاب را دارند. از عکاسی و فیلمبرداری گرفته تا ادیت و تدوین و همچنین تولید بنرهای گرافیکی جزو مهارتهایی است که این ادمینها دارند. ادمینهایی که میخواهند محتوا تولید کنند، باید به ابزارهای مختلفی مثل فتوشاپ و پریمیر در رایانههای شخصی یا اپلیکیشنهای موبایل مثل ولو (Vllo) یا پیکسارت (Picsart) آشنا باشند.
در سال 1403، بازار ادمینهای اینستاگرام در ایران شاهد تغییرات قابل توجهی بوده است. با رشد استفاده از ابزارهای پیشرفته مدیریت محتوا و افزایش رقابت بین برندها و کسبوکارها در فضای دیجیتال، تقاضا برای ادمینهای حرفهای افزایش یافته است. این تقاضا نه تنها بر درآمد ادمینها، بلکه بر مهارتهای مورد نیاز برای این حرفه نیز تأثیرگذار بوده است. آنها باید چندین وظیفه را بهطور همزمان انجام دهند؛ از جمله تولید محتوا، برنامهریزی برای انتشار پستها، پاسخدهی به پیامها و کامنتها، و مدیریت تبلیغات. این کار نیاز به برنامهریزی دقیق و توانایی مدیریت زمان دارد، بهویژه اگر چندین پیج بهطور همزمان مدیریت شود.
این شغل به مهارتهای گوناگونی نیاز دارد و از این رو درآمدی که برای آن در نظر گرفته میشود، واقعاً مناسب است. با توجه به حجم کار کم، این ادمینها میتوانند همزمان با چندین مجموعه کار کنند و از این راه درآمد خود را افزایش دهند. در آگهیهای استخدام ادمین غیر حضوری اینستاگرام، ادمین تماموقت و…، معمولا مبالغ متفاوتی بهعنوان حقوق و دستمزد از طرف کارفرمایان پیشنهاد میشود. عواملی مانند نوع شرکت، وظایف و مسئولیتهای شغلی، شهر محل فعالیت و سابقه کاری کارجویان، میتوانند روی میزان حقوق ادمین اینستاگرام تأثیرگذار باشند. در ادامه، به میزان دستمزد و درآمد ادمین تولید محتوا در برخی از کشورها نگاهی خواهیم انداخت.
همچنین اهمیت بستن قرارداد با ادمین را بررسی میکنیم و نکاتی را در این خصوص ارائه میدهیم. آشنایی و تسلط به هریک از این روشها تأثیر قابلتوجهی بر حقوق ادمین اینستاگرام خواهد داشت؛ چراکه یک ادمین میتواند با انتخاب مناسبترین روش، هزینه لازم برای جذب فالوور را کاهش دهد. با پی بردن به اهمیت و جایگاه شبکه اجتماعی اینستاگرام در بازار کار، میتوانیم درک روشنتری از جایگاه و اهمیت شغل ادمین اینستاگرام در کسبوکارهای مختلف داشته باشیم.
ممکن است یک ادمین مسئول کل کارهای مربوط به یک پیج باشد ولی یک ادمین دیگر فقط مسئول پاسخگویی به دایرکتها و کامنتها است. برای ایده گرفتن میتوانید از مقاله ایده تولید محتوا برای اینستاگرام ما استفاده کنید. اگر شات کردن نتیجه خوبی داشت، میتوانید به همکاریهای طولانیتر فکر کنید. مثلاً چند شات متقابل در بازههای زمانی مختلف انجام دهید یا محتوای مشترک تولید کنید. سعی کنید شات را در زمانی منتشر کنید که مخاطبان بیشتری آنلاین هستند و احتمال دیده شدن بیشتر است. این یکی از ویژگیهای جدید اینستاگرام است که میتوانید با کسی یک پست مشترک منتشر کنید.
ادمین باید این کار را با دقت و سرعت انجام دهد تا سفارشات به موقع و به درستی به دست همه مشتریان برسد. اکنون به بررسی تمام وظایف یک ادمین اینستاگرام میپردازیم که توسط صاحب اصلی پیج به این افراد واگذار میشود. اولین عاملی که میزان حقوق یک ادمین را تعیین می کند میزان توانمندی های اون فرد هست. می داند که چیکار می کند و وقتی از چیزی حرف به میان می آورد محکم سخن می گوید.
بنابراین ادمین اینستاگرام باید به خوبی با روشهای مختلف تبلیغات در اینستاگرام آشنایی داشته باشد و استراتژیهای لازم برای اجرای آنها را به درستی تدوین کند. اغلب کسب و کارهای کوچک و یا کسب و کارهایی که در اینستاگرام به تازگی فعالیت خود را شروع کردهاند؛ بودجه کافی برای اجرایی کردن یک کمپین بزرگ را ندارند. به همین دلیل هم یکی از راهکارهایی که ادمینهای اینستاگرام برای کمک به این کسب و کارها استفاده میکنند، برگزاری کمپینهای مشترک با دیگر برندها است. در این حالت ادمین اینستاگرام و تیم بازاریابی یک کسب و کار میتوانند برندهایی را که با آنها مرتبط هستند پیدا کرده و برای برگزاری کمپین مشترک با آنها وارد مذاکره شوند.
ادمینی که مسئولیتهای گستردهتری مانند تولید محتوا، تحلیل دادهها، مدیریت تبلیغات و پاسخدهی به کاربران را برعهده دارد، معمولاً حقوق بیشتری دریافت میکند. هرچه وظایف ادمین اینستاگرام پیچیدهتر و متنوعتر باشد، دستمزد او نیز بالاتر خواهد بود. به همین دلیل هم استخدام مدیر پیج اینستاگرام یکی از دغدغههای برندهای مختلفی است که در این شبکه اجتماعی حضور دارند. در ادامه به چند مهارت در ارتباط با ادمین پیج اینستاگرام فروشگاهی و نکات اینستاگرام میپردازیم. یکی دیگر از تاثیرگذار ترین عوامل تعیین کننده درآمد ادمین اینستاگرام ، میزان مهارت و توانایی های آن فرد است . در حال حاضر صاحبان کسب و کار و کارفرما ها به دنبال ادمینی هستند که در تمام حوزه های پیج ها مهارت داشته باشند .
در قراردادی که میان ادمین پیج و صاحب اکانت بسته می شود مواردی مانند مسئولیت های ادمین، وظایف، ساعات کاری، حقوق و … ذکر می شود. کلیه این اطلاعات باید به طور دقیق نوشته شود تا بعدا هیچ کدام از طرفین نتوانند ادعایی خارج از موارد ذکر شده در قرارداد داشته باشند. با وجود مجازی بودن کار در خصوص ادمین شدن در اینستاگرام، قراردادی میان صاحب پیج و فردی که می خواهد ادمین پیج شود بسته می شود. هدف از انجام این کار، سپردن برخی از مسئولیت های پیج به فردی به جز صاحب اصلی پیج یا برند مربوطه است. در اینجا مدیر حرفه ای ابزاری برای اندازه گیری میزان انتشار محتوا و تبلیغات به شما ارائه می کند.
پاسخدهی سریع و محترمانه به کامنتها و دایرکتها باعث افزایش تعامل و جلب اعتماد مخاطبان میشود. همچنین، تشویق به تعامل بیشتر از طریق پرسیدن سوال یا ایجاد چالش میتواند تأثیر مثبتی داشته باشد. ادمینهایی که بهصورت تماموقت و اختصاصی برای یک یا چند پیج کار میکنند، درآمد ثابتی دارند.
در این مطلب صفر تا صد تبدیل شدن به ادمین اینستاگرام را به طور کامل توضیح داده ایم. چنانچه شما به پرسش های آن ها سریع و کامل جواب دهید می توانید حس اعتماد مخاطبان را افزایش دهید و در نتیجه افزایش بازدید و فروش را برای خود به ارمغان بیاورید. با رعایت چند نکته ابتدایی، شما هم می توانید مثل یک مدیر موفق در عرصه تولید و ارائه محتوا عمل کنید.
بهعنوان مثال، محسن ایزی که در زمینه ساخت کلیپهای طنز فعالیت دارد، بابت هر تبلیغ 7 میلیون تومان دریافت میکند. این درآمد به تعداد تبلیغات ماهانه بستگی دارد و میتواند به چند صد میلیون تومان در ماه برسد. برای داشتن این شغل باید مهارتهای مدیریت پیج اینستاگرام را به شکل حرفهای یاد بگیرید.
هدف آژانس دیجیتال مارکتینگ آیدبکس این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیلهای فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. در این زمینه، استفاده از هشتگهای مناسب و پرطرفدار اهمیت زیادی دارد؛ زیرا میتواند دسترسی به پستها را افزایش دهد و باعث جذب مخاطب جدید شود. همچنین، نوشتن کپشنهای متقاعدکننده میتواند تاثیر زیادی روی افزایش فروش یا معرفی خدمات برند داشته باشد. ادمین اینستاگرام باید توانایی نوشتن کپشنهای جذاب و تاثیرگذار را داشته باشد.
داشتن مهارتهای ارتباطی و آشنایی با الگوریتمهای اینستاگرام از الزامات این کار است. ادمینهای حرفهای با تحلیل بازار هدف و نیازهای مخاطبان، استراتژیهای تبلیغاتی مؤثری طراحی میکنند. این استراتژیها میتوانند شامل تبلیغات اسپانسری، تبلیغات تعاملی (مانند مسابقات یا چالشها)، و همکاری با اینفلوئنسرها باشند. ادمینهایی که چندین پیج را بهطور همزمان مدیریت میکنند، درآمد بالاتری دارند. همچنین، نوع پیجها (فروشگاهی، آموزشی، یا سرگرمی) نیز در دستمزد تأثیرگذار است.
برای مثال تیمهای فروش، مدیریت شبکههای اجتماعی و بازاریابی میتوانند جلساتی را ترتیب دهند که در این گردهماییها در ارتباط با نیازهای مشتریان به بحث و گفتگو بپردازند. آنچه از این جلسات به عنوان خروجی به دست میآید، اطلاعات ارزشمندی است که هر گروه از تجربیات دیگر گروهها یاد گرفته است. به طور کلی یک ادمین با 2 سال سابقه کاری حقوقی بین 12 تا 15 میلیون تومان دریافت می کند و ممکن است این عدد با توجه به توانایی های ادمین بیشتر یا کمتر شود.
در کنار دستمزدهای ثابت، فرصتهای جدید درآمدزایی مانند ارائه مشاورههای تخصصی، برگزاری وبینارها و کارگاههای آموزشی و همچنین همکاری به عنوان اینفلوئنسرهای محتوایی در حال افزایش است. بسیاری از ادمینهای حرفهای از طریق ارائه این خدمات جانبی میتوانند درآمد بیشتری کسب کنند. این روند نشاندهنده اهمیت چندمهارته بودن در این حرفه است، جایی که ادمینها باید علاوه بر مهارتهای مدیریتی، در زمینههای دیگری نیز تسلط داشته باشند تا بتوانند از فرصتهای متنوعی بهرهمند شوند. شاید شما هم دوستانی دارید که اکثر زمان و روزمرگی خود را در اینستاگرام سیر می کند در حالی که نمی داند چطور باید از اینستاگرام کسب درآمد داشته باشد.
یکی از چیز های مهمی که در پروفایل شما می تواند توجه کاربران را جلب کند، تعداد فالوور هایتان است. شما می توانید با خرید فالوور واقعی، بر جذابیت بصری و اعتبار پیج تان بیفزایید و مخاطب بیشتری جذب کنید. با توجه به توافقی که بین کارفرما و ادمین صورت میگیرد، وظایف همه آنها یکسان نیست. یکی دیگر از مهمترین وظایف یک ادمین این است که بزرگترین و حرفهایترین رقبای خود را بشناسد تا از نقاط قوت آنها ایده بگیرد و سعی کند نقاط ضعف آنها را در کار خود اجرا نکند.
این ابزارها، اطلاعات کامل و تجزیه و تحلیل محتواهای منتشر شده در پیج را در اختیار ادمین قرار میدهد. همچنین ادمینها از این طریق میتوانند اطلاعاتی در مورد میانگین سن، جنسیت و زمان آنلاین بودن مخاطبان به دست آورند. بهترین ابزار برای تجزیه و تحلیل وضعیت پیج، خود سایت اینستاگرام و ابزارهای آنالیز (analysis tools) اینستاگرام است.
اگر بدانید درآمد پیجها و سلبریتیهای مشهور ایرانی از اینستاگرام چقدر است، قطعا تعجب خواهید کرد. برای تعیین میزان درآمد اینفلوئنسرها از طریق اینستاگرام، چندین سایت و ابزار وجود دارند که میتوانند تخمینهای دقیقی ارائه دهند. این ابزارها با توجه به تعداد فالوورها، نرخ تعامل و نوع محتوای منتشر شده، درآمد احتمالی اینفلوئنسرها را محاسبه میکنند.
{چگونه باید به پیج های بزرگ درخواست بدهیم تا مدیریت آنها را به دست بگیریم؟
|}طبق تحقیقات و بررسی های به عمل آمده مشخص شده که هر یک از پیج های اینستاگرام نواقص، نیاز و کاستی های خود را دارند. به همین سبب میزان فعالیت ادمین اینستاگرام در صفحات و بخش های مختلف هم افزایش خواهد یافت. در حقیقت با افزایش میزان فعالیت ادمین ها حقوق دریافتی آنها نیز بیشتر می شود و کارفرما موظف است حقوق ادمین اینستاگرام را براساس شرح وظایف و میزان فعالیت او در طول سال پرداخت کند. درآمد ادمین اینستاگرام به طور مستقیم به نوع وظایف و مسئولیتهایی که بر عهده دارد بستگی دارد. گاهی اوقات یک ادمین باید مجموعهای از کارهای مختلف از جمله مدیریت محتوا، پاسخگویی به دایرکتها و کامنتها، تحلیل دادهها و افزایش فالوورها را انجام دهد. همچنین، علاوه بر ادمینها، تلاش کردهایم با ایجاد امکان ثبت آگهی، به کارفرماها کمک کنیم تا بتوانند آگهی برای استخدام ادمین ثبت کنند و در نهایت ادمینهای مناسب برای مدیریت پیج خودشان را پیدا کنند.
- ادمین اینستاگرام فردی است که بدون خروج از منزل، کارش را انجام میدهد و درآمد ماهیانه نسبتا خوبی دارد؛ کار این فرد، مدیریت یک پیج اینستاگرام است.
- ادمینی که بهخوبی با الگوریتمهای اینستاگرام آشنا باشد، میتواند بازدید پستها را افزایش دهد و تعامل کاربران را بهبود بخشد. {
- مثلاً چند شات متقابل در بازههای زمانی مختلف انجام دهید یا محتوای مشترک تولید کنید. |}
- علاوه بر این سرعت بالای Instagram سبب شده تا فضای آن به یک محیط مناسب برای بازاریابی و فروش انواع محصول و خدمات و همچنین ارائه آموزش های مختلف تبدیل شود. {
- بنابراین کار در جایگاه مدیریت اینستاگرام وظایفی دارد و نیاز به در نظر گرفتن نکات و داشتن مهارتهایی دارد که ما در ادامه به بررسی آنها میپردازیم. |}{
- پیجهایی که تعامل بالایی با مخاطبان دارند (مانند تعداد لایک، کامنت و اشتراکگذاری) به طور طبیعی به ادمینهای فعالتر و خلاقتری نیاز دارند و به همین دلیل حقوق آنها بیشتر است. |}
اما افرادی که بهصورت پروژهای کار میکنند، معمولاً بسته به پروژه و مدتزمان همکاری، درآمد متغیری خواهند داشت. ادمینهایی که چندین پیج را بهطور همزمان مدیریت میکنند، طبیعتاً درآمد بیشتری خواهند داشت. همچنین، پیجهای فروشگاهی و برندهای بزرگ حاضرند هزینه بیشتری برای مدیریت حرفهای بپردازند.
درنهایت، حقوق ادمین اینستاگرام را در برخی از کشورها موردبررسی قرار دادیم. این در حالی است که 89 درصد از کاربران در این شبکه اجتماعی، حداقل یک صفحه تجاری را در اینستاگرام دنبال میکنند. به همین دلیل حضور موثر و فعالانه در بستر شبکههای اجتماعی مانند پیج اینستاگرام، دارای مزایای متعددی برای کسبوکارها است. درنتیجه جای تعجب نیست اگر شاهد مبالغ قابلتوجهی برای حقوق ادمین اینستاگرام در آگهیهای استخدامی شرکتها باشیم. اولین و مهمترین عاملی که دستمزد ادمین را مشخص میکند، توانمندیهای خود ادمین است.
نحوه انجام وظایف و مسئولیتهای شغلی در شغل ادمین پیج اینستاگرام، میتواند تعیینکننده میزان دستمزد و حقوق ادمین اینستاگرام باشد. ادمین پیج اینستاگرام میتواند فردی را از فهرست دنبال کنندگان صفحه حذف نموده یا درخواست کاربر جدیدی را بهعنوان یک دنبال کننده پذیرش نماید. البته این ادمین ها با توجه به حجم کاری کمی که دارند، می توانند همزمان با چند پیج کار کنند و از این طریق درآمدشان را افزایش دهند. برخی از ادمین هایی که کار تولید محتوا انجام می دهند هم در این بازه قرار میگیرند.
ارائهدهندگان خدمات میتوانند درآمدهای قابل توجهی از اینستاگرام کسب کنند، بهویژه اگر توانایی برنامهریزی و مدیریت مناسبی داشته باشند. زمانی که پیج گسترش پیدا میکند و کاربران آن افزایش میابد، مدیریت آن دیگر کار یک نفر نیست و باید کارها را تقسیم کرد. شغل ادمینی به همین منظور ایجاد شد تا در مسیر مدیریت پیج به صاحبان آنها کمک کرده و روز به روز پیشرفت کنند. داشتن یک ایده خلاقانه نیز می تواند تاثیر زیادی در قبولی درخواست شما داشته باشد. مثلا برای کسب و کار مورد نظر توضیح دهید ایده ای که در خصوص ادمین بودن پیج اینستاگرام دارید می تواند میزان بازدهی پیچ مورد نظر و فروش در پیج را افزایش دهد.
با این حال در جدول بالا تلاش کردیم حقوق ادمین اینستاگرام را نسبت به تعداد دنبالکنندگان یک صفحه پیشنهاد کنیم. یکی از مهمترین عواملی که روی درآمد ادمین اینستاگرام تاثیر دارد، مهارتها و تواناییهای آن فرد است. ادمینهایی که قادر به تولید محتوای خلاقانه، طراحی گرافیک و تدوین استراتژیهای تبلیغاتی هستند، معمولا حقوق بالاتری دریافت میکنند.
میزان زمانی که ادمین برای مدیریت پیج صرف میکند، یکی دیگر از عوامل مؤثر بر درآمد است. ادمینهایی که بهصورت تماموقت و حرفهای کار میکنند، معمولاً دستمزد بیشتری نسبت به افرادی که این کار را بهصورت پارهوقت انجام میدهند، دریافت میکنند. در مناطقی که تقاضا برای مدیریت پیج اینستاگرام بیشتر است، معمولاً دستمزدها نیز بالاتر است. همچنین، اگر پیجها مخاطبانی بینالمللی داشته باشند، ادمین میتواند درآمد بیشتری کسب کند. از دیگر مهارتهایی که مدیریت اینستاگرام باید داشته باشد، استفاده از تبلیغات در اینستاگرام و فیسبوک است زیرا این دو شبکه اجتماعی هر دو از تاثیر گذارترین و گستردهترین شبکههای اجتماعی در سراسر دنیا هستند. یک ادمین اینستاگرام با در نظر گرفتن نکات اینستاگرام باید بتواند از استراتژی درستی برای جذب مخاطب و تبلیغات استفاده کند.
برخی فروشندگان میتوانند هزاران یا حتی میلیونها دلار از طریق اینستاگرام درآمدزایی کنند، در حالیکه برخی دیگر ممکن است تنها درآمد کمی داشته باشند. یکی از دغدغههای دانشجویان و یا کسانی که به دنبال شغل دوم هستند، تداخل ساعت کاری با سایر وظایف آنها است. در شغل ادمینی شما محدودیت زمانی نداشته و میتوانید در هر ساعتی از شبانه روز به کار مشغول شوید؛ به همین دلیل است آن را بهترین شغل دانشجویی میدانند.
این افراد با مهارتهای ارتباطی قوی و دانش کافی از محصولات، به سؤالات مشتریان پاسخ میدهند و سفارشهای آنها را ثبت میکنند. درآمد ادمین دایرکتر با توجه به حجم پیامها و مسئولیتهای محوله متفاوت است. هرچقدر تعداد دایرکتها و حساسیت کار بیشتر باشد، میزان دستمزد در این شغل نیز افزایش مییابد. در مجموع، شغل ادمین اینستاگرام میتواند بسیار سودآور باشد، بهویژه برای افرادی که مهارتهای لازم را در تولید محتوا، بازاریابی دیجیتال و مدیریت تبلیغات دارند.
بنابراین یاد بگیرید با گوشی خود محتوا بسازید تا نیازی به لپتاپ نداشته باشید و تقریبا در هر جایی بتوانید کارتان را انجام دهید. یکی دیگر از مهمترین وظایف ادمین اینستاگرام، تدوین یک استراتژی عالی برای تبلیغات در پیج است. برخی از ادمینها، استعداد خوبی در تعامل با اینفلوئنسرهای مختلف، سفارش تبلیغات به آنها، افزایش فالوور و فروش بالا دارند. علاوهبر آن، یک ادمین باید بودجه مناسبی برای تبلیغات در نظر بگیرد؛ بهطوری که با کمترین هزینه ممکن، بیشترین فالوور را جذب کند. موقعیت جغرافیایی ادمین و نوع قراردادی که با کارفرما دارد، از دیگر عواملی هستند که میتوانند دستمزد او را تغییر دهند.
درامد ادمین اینستاگرام چقدر است؟